Waarom zit er aan het einde van een riem geen knoopje?

Of iets dergelijks. Als je een riem om hebt en hij is te lang, bungelt het overige gedeelte los van je middel (mits deze in de eerst volgende doorgang past.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dom dat je dit op GV stelt..ik ga nu patent aanvragen ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Succes ;)

Het beste antwoord

Omdat vrijwel niemand een precies even dikke taille heeft. Riemen worden voor meedere maten gemaakt, en hoewel je wel extra korte of extra lange riemen hebt, zou het sluiten van een riem met een knoopje wel een oneindig aantal maten vergen - om maar niet te spreken van als je een ondje aankomt of afvalt.

Gewoon een kwestie van de meest nuttige toepassing kiezen dus. Om die reden hebben riemen vrijwel altijd wel een verstelbaar riemlusje dat je precies ver genoeg kunt schuiven om de riem op de door jou gewenste maat te gen 'bungelen' te beschermen.

Die knoop op de vaste plek die zit al aan je broek. De riem dient juist om de kleine maatverschilletjes op te vangen die daardoor ontstaan. Zou je er een knoop aanzetten, dan heb je gewoon een extra broekband en moet je alsnog aan de bretels. Schiet niet op natuurlijk.

In ernstige gevallen of als je de verkeerde riem gekocht hebt, kun je het stuk dat meer dan 10-15 cm uitsteekt na de gesp natuurlijk ook gewoon afsnijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

waarom wel?
Als een riem te lang is, dan maak ik hem altijd korter en anders probeer ik het volgende lusje te bereiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze bij de produktie van riemen niet weten waar het eind komt te zitten. Dan zouden er erg veel drukkertjes op de riem komen. We zijn immers niet allemaal even dik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien een goeie voor "Het beste idee van Nederland?".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen gaatje in je riem betekent een gaatje in de markt, bvb, spring er in!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas, iemand is je al voor geweest...
(is geen knoopje, maar een clip)
14 jaar geleden
Omdat ze riemen in verschillende lengtes maken, en je, als je de goede lengte koopt, geen last hebt van een lange flap!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als er een knoop aan zou zitten, dan gaat ie niet zo makkelijk door de gesp en door de lusjes van je broek, een elstiekje om de riem voordat je 'm door de lusjes haalt , helpt ook om die losse flap vast te houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is gewoon makkelijker.

Hoe lang wil jij er over doen als je het toilet bezoekt dan?

Je zult maar eens ergens last van hebben... :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt als hij te lang is ook gewoon een elastiekje er omheen doen;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik maak de riem altijd korter heel gemakkelijk door bij de gesp de schroef los te draaien. En het overtollige van de lengte daar af te snijden dan behoud je toch alle gaatjes en het uiteinde blijft origineel. En als er geen schroef in zit (bij goedkopere riemen is het gestikt) het overtollige er gewoon afsnijden.