Ik heb een blueraydisk gekregen met een film daarop. Ik heb alleen een dvd-speler. Kan ik de blueraydisk overzetten op mijn dvd-speler?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Als je even de moeite neemt om de schijf erin te doen, zul je zien dat t niet werkt.

Een blu ray disk kan niet door een gewone dvd speler gelezen worden. Uitgesloten.
paulus811
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

daar heb je een blu ray speler voor nodig, of een PS3 die speelt ook bluray.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je iemand kent met een blu-rayspeler in zijn computer moet het kunnen.

Je kunt die persoon dan de blu-ray disc laten rippen, zoals je dat bij gewone DVD's en audio-cd's ook kunt doen. Daar heb je wel bepaalde software voor nodig.

Als je zo iemand kent is het vervolgens mogelijk om de inhoud van de blu-ray disc (die dan inmiddels geconverteerd dient te zijn naar een formaat dat geschikter is voor standaard DVD) over te zetten op een of meerdere DVD's. Waarschijnlijk meerdere DVD's want een standaard enkelzijdig, enkellaags blu-ray schijfje kan 25 gigabyte bevatten als ik het zo uit mijn hoofd goed zeg.

Wat de anderen hier beweren klopt natuurlijk ook. De golflengte van de laser van een DVD-speler is anders dan die van een blu-ray speler en daarbij is de blu-ray laser een andere kleur dan de standaard DVD laser, dit heeft tot gevolg dat een BD (=blu-ray disc) niet in een DVD-speler kan worden afgespeeld. Andersom moet trouwens wel kunnen, net zoals je CD's in een DVD-speler kunt afspelen, maar niet andersom.