Wat is dit?

Ik heb het volgens mij gekregen op de landmachtdagen. Het deed mij denken aan een slab. Op het logo staat ocio, aan de uitsteeksels zit klittenband. Op het wasvoorschrift staat weissenburg. (ss = ringel s)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

OCIO is het Opleidingscentrum voor Initiele Opleidingen. Onderdeel van de landmacht. Dus zou goed kunnen dat je het van de landmachdagen hebt.
Ziet eruit als een soort slab. Lijkt mij dat het om je nek kan en dat als je het bijvoorbeeld onder een blouse draagt, het logo ziet. Soort van stropdas dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet zeker maar is het niet zo'n tasje die je aan een autostoel kan vastknopen? Mijn opa en oma hebben er een die heel erg op het ding in deze foto lijkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat lijkt misschien zo, maar dat randje dat je ziet zit vastgestikt. ;)
Het is een draag vaandel voor om je nek wat je met je dt draagt ( dt: deftig tenue)
Is om te laten zien bij welk onderdeel je zit.