6 miljard
Zoiets
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lol xD
4. __________
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meer dan 1 miljoen apen in het wild en in gevangenschap.
(Dat is dan naast de 7 miljard mensen.)

http://www.faqt.nl/vraag-en-antwoord/waarvan-zijn-er-meer-apen-of-walvissen/
Volgens de meest optimistische schatting bestaan er nog 500.000 mensapen die in het wild leven (Bron: Great Ape Trust). Er bestaan grote verschillen tussen soorten. Zo zijn er nog maar een paar honderd berggorilla’s.

In New Delhi wonen 15 miljoen mensen en (naar schatting) 10.000 apen. Kleinere apen doen het redelijk goed in steden omdat ze zich hebben aangepast aan het drukke stadsleven en gewend zijn om huisafval te eten. Andere apen hebben minder geluk. Alleen al in de VS zitten meer dan 100.000 apen vast in laboratoria. In de EU worden meer dan 10.000 primaten gebruikt voor experimenten. Laten we dus aannemen dat er in ieder geval meer dan 1 miljoen apen zijn – in het wild en in gevangenschap.