Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe werkt een inktwisser?

Ik gebruik vaak op school z'n wit 'pennetje' waarmee je de inkt van je vulpen als het ware 'weggumt'. Maar elke keer vraag ik me af hoe dat nou precies werkt? En waarom kun je het daarna alleen nog maar overschrijven met een speciale pen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
3.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

ik gebruikte z'n ding ook wel eens op school. Je kunt hem alleen gebruiken bij echte vulpennen, of van die stabilo vulpennen. Waarom je het nou alleen maar met die speciale pen kan over schrijven komt door het volgende: Er zit een soort zuur in wat het inkt dus verwijderd, en je kan er dan niet met inkt pen weer er overheen schrijven want dan verwijderd het spul in de pen het weer automatisch, je kan er ook een gat van in je papier krijgen. Je snapt toch bijvoorbeeld bij vuur: Je steekt een papier aan met vuur, op dat vuur leg je nog een papiertje, dan steekt dat papiertje ook in brand, omdat het, het zelfde effect heeft. ;P
Ik hoop dat je het nu snapt xD

xxx
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat er in een pen niet dezelfde inkt zit als ik een stabilo of vulpen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net zoals je zoutzuur ergens in kunt bewaren, kan je ook inktwisserzuur ergens in bewaren.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding