Hoor net de brandweer uitrukken. waarom hebben ze de hele rit de sirene aan?

slaap echt helemaal nergens op.
er was geen hond op de weg.
en alle 3 hebben ze voor een schuur(tje) met volle sirenes gereden. is dit nou niet wat overdreven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hè, dan woon je misschien bij mij in de buurt, hier ging ook net de brandweer op pad..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik kom uit L haha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nehh..ik kom uit A hi hi
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja appart dat p2000 is dat overal?

Het beste antwoord

Zekerheid voor alles ,je weet nooit wat je weg kruist, al is het stil op straat.
En misschien vinden die jongens het wel leuk om iedereen wakker te maken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Bedenk wél wat een impact een brand kan hebben. Dus beter met veel bombarie aankomen, dan té laat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het schuurtje staat neem ik aan in een woonwijk? Genoeg reden om zo uit te rukken. Al was het alleen maar om slapende bewoners alvast te alarmeren. Brand is en blijft nu eenmaal erg onvoorspelbaar, zeker in een woonwijk. Dus ze komen vast niet voor niets met z'n drieën. En je weet natuurlijk ook niet wat de precieze melding is geweest.

Maandagavond zal het op straat niet erg druk zijn, maar juist die ene hond op straat moet toch rekening kunnen houden met drie brandweerauto's die ineens om de hoek komen zeilen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist als het donker is, komen mensen zomaar ineens de straat op wandelen, of uit het niets opdoemen. Omdat ze niet veel verkeer verwachten. Wel zo handig dus om deze mensen te laten weten dat ze eraan komen. Toegegeven, ze hadden ook de lichten aan kunnen doen en dan af en toe de sirene even kunnen laten loeien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet jij wat in dat schuurtje zit? Misschien zit het vol vuurwerk, brandbare stoffen of een XTC laboratorium. De brandweer neemt het zekere voor het onzekere.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ooit het brandrapport van een populaire gelegenheid op de 'Korenmarkt' in Arnhem kunnen lezen. De uitruk was voor een brandalarm dat was afgegaan. Bij aankomst 5 minuten later bleek het om een uitslaande brand te gaan. En bij het latere technishe vooronderzoek dat de brandweer uitvoert bleken er 3 brandhaarden te zijn...

Dus gewoon zekerheid voor alles...

Hierbij komt dat als het onderweg onverhoopt tot een aanrijding komt. Een brandweerwagen die vol beladen is 20 ton weegt en met een maximum snelheid van 110 km/u vol over een personenauto heen zou denderen. Alsof het een drempel is...

Dus naast de zekerheid ook veiligheid boven alles...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze rukken gewoon volgens een standaard protocol uit en dat is maar goed ook, zekerheid/veiligheid voor alles...