Wat en waarvoor is dat 'balletje' dat je hoort als je schudt met een spuitbus?

Als je schudt met een bus lijmspray, haarspray o.i.d. hoor je een 'balletje' bewegen, maar bij een deodorant hoor je dat niet.. Waarvoor is dat balletje en wat is het precies?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2K

Het beste antwoord

Dat is om te mengen. Gewoon vloeistof mengt lastig. Door een klein plastic balletje in de bus te doen mengen de verschillende onderdelen van de emulsie makkelijker. Daardoor hoef jij maar 10 seconden te schudden in plaats van 10 minuten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Door dat balletje kun je beter de stoffen mengen in de bus... Als er wat bezinksel is dan schud dat balletje dat weer in de oplossing... vandaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om alle stoffen goed te kunnen mengen en zodat het vloeibaar blijft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep, dat is een balletje om de inhoud te mengen.

Heb trouwens een keer een Practical Joke meegemaakt bij iemand die ook niet wist waar het balletje voor was. Er werd gezegd: "Schud de bus, totdat je het balletje niet meer hoort". Schitterend!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat was een "autopimp" programma op Discovery.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat klopt... alweer een hele tijd geleden!