wat maakt mensen bijzonder als er geen God zou bestaan?

Toegevoegd na 1 minuut:
Als we geen God hebben, wat maakt ons dan nog bijzonder? zijn we niet gewoon een mechanisme wat bij toeval is ontstaan afgestemd op overleven? als dat zo is, wat maakt ons dan nog bijzonder?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Het ontstaan van de mens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Precies wat ons nu bijzonder maakt,
God bestaat niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geloof dat we met toeval zijn ontstaan, maar bedenk eens hoeveel toeval er aan te pas is gekomen, hoeveel gebeurtenissen er hebben plaatsgevonden die voor het uitroeien van verschillende soorten zorgde, maar tot nu toe wisten telkens wel een paar soorten deze uitroeiing te overleven.

Het is dus heel bijzonder dat wij nu rondlopen en dat ik nu type op een computer. Ik dat het juist nog meer bijzonder is dat we zonder een god tot stand zijn gekomen.

Toegevoegd na 5 minuten:
ik denk dat*
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ons bijzonder maakt is onze uniekheid, van elk persoon is er maar 1.
En de invloed dat wij als persoon hebben op het leven van een ander.
God is niet de factor die ons bijzonder maakt. Wij hebben zelf het de hersens om zelf keuzes te maken en en zelf de waarheid te onderzoeken.