Mag iemand mijn mobiele telefoonnummer doorgeven zonder mijn toestemming?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
20.1K
Kimath
13 jaar geleden
doorgeven aan wie? andere persoon, instantie?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt, aan een ander persoon en aan een instantie

Antwoorden (4)

ja, wettelijk gezien mag dat.

als je het zelf niet prettig vindt dat het gebeurt, moet je dit even vermelden, op het moment dat je je nummer aan iemand geeft.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel voor je reactie. Weet je ook ergens op internet een plek te vinden waar ik dit precies kan nakijken? Inderdaad met het oog op de privacy? Ik kan er niks over vinden, maar wil dit graag wel precies weten. Ik vraag me sterk af of dit zonder mijn toestemming mag en of dit niet een schending van mijn privacy is. Alvast bedankt!
Volgens mij mag het niet vanwege privicy enz
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel voor je reactie!
nou ik zou denken van niet, want als je het zelf niet hebt aangegeven, lijkt het me van niet toch ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja mij dus ook niet, vandaar mijn vraag of iemand dit specifiek weet... bedankt iig!
Het is heel eenvoudig om iemands telefoonnummer door te geven aan een (wederzijdse) kennis of vriend. Of het ook wenselijk is, is een andere vraag. Er staat in de persoonlijke sfeer waarschijnlijk geen sanctie op, hoewel je daar natuurlijk wel boos om kunt worden o.i.d.

Andermans telefoonnummer doorgeven aan een instantie lijkt me niet toegestaan. Daarvoor heeft diegene wel degelijk de toestemming van de nummerhouder in kwestie nodig. Misschien niet wettelijk gezien (daarvoor schiet mijn juridische kennis tekort) maar het is gewoon een kwestie van goed fatsoen om zoiets eerst even te vragen of overleggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand die wij kennen (geen vriend van ons) heeft mijn nummer doorgegeven aan een bieder op een advertentie van ons. En diezelfde persoon heeft dus ook mijn nummer doorgegeven aan een officiële instantie. Het nummer wat bekend was, was van mijn vriend, maar zijn telefoon is ingenomen en zodoende wordt nu dus mijn nummer aan iedereen doorgegeven, zonder overleg en/of toestemming van mij. Enig idee waar ik de regels over privacy met telefoonnummers kan vinden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerlijk gezegd: geen idee waar je zoiets zou kunnen vinden.