Ik vind het moeilijk om over sex te pratn met me partner hoe verander ik dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Door gewoon te praten. Ik weet niet howlang je een relatie hebt ma na een tijd gaat dat ook gewoon vanzelf. Maar als dat niet zo is, raad ik je echt aan om dit te doen want wanneer je erover praat kun je erachter komen wat je partner leuk/lekker vind. Hierdoor krijg je veel meer plezier. En ten slotte durf je wel naakt onder hem/ boven haar te liggen maar erover praten lukt niet.? Is niks om voor je te schamen, vraag hem of haar gewoon uit het niets wat vind je lekker tijdens sex of vraag wat vind je leuker als ik dit doe... Of dit... Zie het als een spel..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is ook moeilijk om over sex te praten. Zeker wanneer je nog niet lang een relatie hebt. Wanneer dit wel het geval is raak je beter vertrouwd met elkaar, en zal je wel de ervaring hebben (waarvan je nu zegt dat je die niet hebt).

Een goed moment om over sex te praten is vlak na de sex. Op dat moment hebben jullie jezelf letterlijk aan elkaar bloot gegeven. Als jullie na-liggen vertel hem dan wat je erg lekker hebt gevonden. Leg daar de nadruk op. De kans bestaat dat hij daar de volgende keren meer mee zal doen. En tevens een mooi moment voor hem om zijn mooiste moment ook met jou te delen. Dat is een eerste makkelijke stap om over sex te praten zonder dat het vervelend hoeft te zijn.

Als het praten daarna makkelijker wordt kan je wellicht vertellen wat je niet lekker vindt.

Een andere tip is om hem persoonlijke vragen te stellen. (Trek je jezelf wel eens af? Deed ik het goed? Vond je het lekker?) Op die manier wordt het ijs gebroken en wordt er een gesprek op gang gebracht. Leg er niet teveel druk op. Grapjes tussendoor kan altijd.

Het is moeilijk maar niet gek om erover te praten. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms kan een documentaire over sex of een (porno)film een goede aanleiding zijn om meningen te triggeren en daardoor met elkaar in gesprek te raken. Succes