Is dit Migraine?

Ik heb regelmatig vlekken voor me ogen en daarna krijg ik erge hoofdpijn en uiteindelijk ook hoofdpijn. Soms moet ik daarna over geven. Weet iemand of dit migraine kan zijn? We hebben het op Google opgezocht maar we zijn nog niet zo zeker. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Het zou zeker migraine kunnen zijn. Ik heb zelf ook migraine en heb dan ook altijd zo'n hoofdpijn dat ik moet overgeven.
Meestal heb je aan 1 kant van je hoofd de pijn zitten.
Als je het zeker wilt weten moet je naar de huisarts gaan. Daar kun je ook bepaalde neussprays krijgen dat migraine tegen moet gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoe jij het uitlegt heb je het wel, niet dat ik dokter ben maar ik heb het toevallig ook. Ik heb migraine accompagnee, ik voel een aanval aankomen met:
*Vlekken voor mijn ogen, bijv: de ogen wel zien en de mond niet meer.
*De linkerhelft van mij lichaam valt uit, eerst gaat het tintelen (linkerkant lip, arm, bovenbeen, tenen enz.) daarna voel ik om die delen niet zo veel.
*Misselijkheid.
*Stekende hoofdpijn dat soms doortrekt in mijn rug.
Dat duurt bij mijn ongeveer 3 dagen. Ik was er heel erg van geschrokken toen ik die aanval voor de eerste keer kreeg. De dokter wist gelijk wat ik had en gaf me medicijnen. Het zijn smelt tabletten, voor als je een migraine aanval krijgt.
Ik zou even langs de dokter gaan. Hoe jij het hebt heb ik het ook maar dan heb ik nog een symptoom erbij. Hopelijk heb je genoeg informatie. Ben 16 jaar dus als je toevallig jong bent, kan dat ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb precies ook die vlekken, ik zie Dingen half. Soms loop ik ook tegen mensen op. Bedankt voor je antwoord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, laat iemand maar is eventjes in het licht kijken en dan naar jou toe, dan zien ze ongeveer hetzelfde