Wie weet argumenten om een profielwerkstuk met iemand te doen die niet in je klas zit?

Ik heb een vriendin in een andere havo klas. We willen beide graag de pabo doen. Ik heb een NT profiel met gs wat er handig is op de pabo. Mijn vriendin heeft EM profiel met muziek in vrije deel. We hebben wel wat dezelfde standaard vakken. We wilde het graag over de ontwikkeling van de school doen. Of over De taal van een kind/kinderboeken door de jaren heen. Weet iemand argumenten zodat we toch samen het profielwerkstuk kunnen maken?
Ik dacht dat als we samen de pabo willen gaan, al een sterk argument zou zijn:s

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou ja kijk misschien is zei wel hoger of jij dan ga je niet exspres je best doen om bij haar te zijn je ziet der toch vaak genoeg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wij zitten beide in 4havo! het gaat er ook helemaal niet om dat we het samen willen doen... Het is alleen gewoon fijn, omdat we er beide interesse in hebben!

Het beste antwoord

Zoals je al zegt je hebt beide interesse liggen bij "de taal". Destijds heb ik mijn profielwerkstuk ik (EM) en een meisje uit een andere klas (NT) mijn profielwerkstuk gedaan over "Geer Wilders". Dit was geen enkel probleem omdat bij ons op school maatschappijleer verplicht was waardoor we het vak beide hadden.

ik denk dat in jou geval het zelfde geldt. Jullie hebben beide nederlands als standaardvak dus wat zou het probleem zijn met het maken van je profielwerktstuk met iemand uit een andere klas? Laat ze maar met goede argumenten komen om niet samen te werken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Op mijn school maakte ze er geen probleem van als je het samen met iemand uit een andere klas deed, als je allebei maar een vak neemt wat in je profiel zit. Dat jullie allebei naar de Pabo gaan vind ik een zeer sterk argument. Zal vast wel goed zijn

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals je inderdaad zelf al zegt, samen naar de pabo gaan betekent dat jullie waarschijnlijk ook dezelfde interesses hebben. Op mijn school was het ook geen probleem, heb mijn werkstuk gedaan over de beïnvloeding van scheidsrechters door het thuispubliek, en dan vooral hoeveel penaltys er meer werden gegeven in het voordeel van het thuispubliek, hetzelfde voor kaarten, vrije trappen extra tijd e.d.
Vertel je coördinator dat je dezelfde interesses hebt en eigenlijk al een goed idee hebt liggen, bijvoorbeeld ontwikkeling van school en dat dat goed in jullie straatje past mbt jullie vervolgopleiding. daarbij kun jij aandragen dat het met geschiedenis, maatschappijleer, een beetje filosofie(welke leervormen werken het beste?) en nog meer van dat soort dingen.
Het past dan wel niet erg goed bij je profiel, maar dat moet ook geen probleem vormen.

Succes!