Scheiding 1990, niets geregeld m.b.t. pensioen. Na 21 jaar komt alsnog verzoek om verdeling. Is er een verjaringstermijn van 20 jaar? Waar te vinden?

Ik heb gelezen over een verjaringstermijn van 20 jaar, maar kan er verder niets officieels over vinden. Wie kan mij verder helpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeggen: een advocaat. Waren jullie getrouwd in gemeenschap van goederen, of zo niet, met wat voor voorwaarden?

Antwoorden (3)

Bel eens met of ga langs het Juridisch loket.
Die helpen je zo.
Je kunt zo ook mailen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee er is geen verjaringstermijn. Het is spijtig maar als je 20 jaar niets hebt geregeld over de verdeling had je meteen bij ingang pensioen aan moeten geven dat je ex recht heeft op de helft voor de duur van jullie getrouwde leven. Je zult dus nu alsnog moeten delen met terugwerkende kracht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is verdeling met terugwerkende kracht van die tijd niet mogelijk.
Wel kun je bij het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd alsdan een aandeel vragen van het pensioen.
Dit is trouwens echt voer voor juristen.
Dus vraag het bij voorbeeld aan het advocatenkantoor dat toen voor je optrad.

Toegevoegd na 24 minuten:
Het aandeel OP kan opgevraagd worden op het moment dat de OPgerechtigde de pensioengerechtigde leeftijd bereikt.
Dus niet bij de pensioengerechtigde leeftijd van de niet OP gerechtigde