hoe bijen verjagen / bijennest weghalen achter de houten schrootjeswand van dakterras ?

Tussen de openingen van de schrootjeswand van het dakterras zien we steeds bijen in en uit vliegen, al vele jaren lang - gaf geen problemen.
Nu worden komend weekeind de schrootjes vervangen en hebben we zorg voor hoe de bijen zullen reageren. Wat te doen ?

Een telefonisch geraadpleegde imker deed alleen maar nesten waar hij bij kon. Toch gif gebruiken dan ??, hoewel het me tegenstaat.
Kun je ze op eoa manier verjagen ?
Regio Den Bosch.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

Je zou nog contact kunnen zoeken met een ongediertebestrijdings-bedrijf maar het zijn bijen en dat is daarom wel zonde. Normaal kun je een imker wel blij maken met een volkje. De imker die jij hebt gesproken dus niet. Maar wellicht zijn er nog meer imkers in de regio. Bel gewoon nog even door. Stel eventueel voor om het samen te doen of vraag in ieder geval advies over hoe je het aan kunt pakken. En misschien wil zo'n imker, tegen een kleine vergoeding wel een beschermend pak uitlenen.