Geen aandacht van me vader wat nu?

Ik weet dat kinderen snel kunnen overdrijven maar nu niet.
Mijn ouders zijn gescheiden me vader heb een nieuwe vrouw en 2 stiefkinderen het probleem is eerst toen hij nog geen vrouw had gingen we elk weekend dat we er waren leuk een film huren/leuke dingen doen(aandacht geven) en we zaten buiten al een kwartier van tevoren te wachten nu zitten we maar een beetje achter de laptop te wachten en als ik (en me broer) daar zijn zitten we maar een beetje te laptopen maar ik durf ook niet naar me vader te gaan en zeggen ''papa waarom geeft u ons geen aandacht meer zoals vroeger'' bijvoorbeeld en ik hou nog wel van hem maar ja altijd leuk als ik weer naar me moeder kan.

en nog iets hij zegt altijd als je wil mag je wel een keer bij je moeder een weekend blijven nou me broer dee dat niet maar hij kwam en ging met ze vrienden iets doen en kwam tuis en ging eten en in de avond was me vader niet thuis en toen hij thuis was ging hij(me broer) slapen. De dag erna moest hij in de ochtend werken en in de middag ging hij naar ze vriendin en de dag erna ging i via ze vriendin naar me moeder hij zij toen niks maar hij woord dan boos op me moeder(zijn ex) zo is het met meerdere dingen.

ik ben 13 jaar meschien heb je wat aan de leeftijden
me broer is 14 jaar

ik hoop dat jullie raad voor me hebben wand ik wil er nog wel (leuke) contact mee hebben.

Alvast bedankt danny

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
anders zeg je, hè pap zullen we vanavond een film kijken? dan kan staat het niet meteen zo van waarom geef je me geen aandacht!! mijn vader doet dit ook maar dan heeft hij niet eens een vriendin.. ja kan ook ijsje gaan halen of zoiets beetje aandacht op eisen en natuurlijk praten met hem!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ijsje halen moed ik me fiets maar pakken of het mag gewoon niet pfff

Het beste antwoord

Het lijkt me heel moeilijk, om te zien dat je vader meer aandacht heeft voor een ander. Ik zou als ik jullie was een nette brief schrijven aan jullie vader. Waarin jullie alles schrijven wat jullie dwars zit en wat beter kan. En ook wat hij kan doen om het beter te maken. En deze brief aan hem geven en laten lezen waar jullie bij zijn. Je kan dan meteen zien wat zijn reactie is. Ik hoop dat hij dan inziet hoe dom hij bezig is.
Ik hoop dat het goed komt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Vervelend zeg voor jullie.
Misschien zou je tegen hem kunnen zeggen dat je graag iets samen wil doen. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Das moeilijk ja. Maar je kunt het het best gewoon zeggen tegen je vader. Of je kunt het op schrijven en het hem zo vertellen. Gewoon zeggen of hij misschien een weekendje tijd wilt vrij maken voor jou en leuke dingen doen omdat je dat een beetje mist.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien moet je hem dit gewoon laten lezen. Hier staat alles precies in beschreven en veel duidelijker kan je het niet maken, toch? Zeg gewoon 'Pap, kom even zitten' en begin dan een verhaal dat je het moeilijk vind om te zeggen en het hen daarom laat lezen, of laat het hem meteen lezen zonder iets te zeggen.
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat zielig voor je maar...
zeg gewoon tegen je vader dat je ook is een keer iets leuks wilt doen maar dan alleen met hem
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien denkt hij dat jullie het leuk vinden om voor de computer te zitten. Maar je kunt ook een leuk spel pakken en vragen "pa doe je ook mee?" Of vragen of jullie een film gaan halen. Misschien heeft hij het niet zo in de gaten dat jullie je wat vervelen. Als jullie opgehaald worden, kun je ook vertellen dat je het leuk vindt om te komen, maar dat het ook leuk is om iets samen te doen. Of maak thuis een lijstje met wat je graag met je vader zou willen doen. Dan laat je het hem zien. Praat er over, dan weet je vader ook wat jullie graag willen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt in ieder geval aan je vader vragen of hij niet boos tegen je moeder wilt doen als jij en je broer er nog bij zijn en het kunnen horen en zien. Hij zal wel begrijpen dat het vervelend voor jou is om daarbij te zijn. En probeer ook leuke dingen te doen met je vaders nieuwe vriendin, zij is nu een nieuw deel van jouw vaders leven, hoe moeilijk dat ook voelt misschien. Dan kan je vader zijn aandacht voor jou en voor zijn vriendin misschien combineren. Ik begrijp jouw situatie heel goed, maar ik kan geen compleet antwoord geven. Misschien kun je eens de kindertelefoon bellen, daar werken mensen die jou heel goed advies kunnen geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je het moeilijk vind om het te vertellen kan je een dagboek bijhouden net als wat je hier had gedaan en dat dan aan je vader laten lezen