Terschelling heeft ruim 70 kilometer aan fietspaden.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ten behoeve van de recreatie is op Terschelling in de loop der jaren 60 kilometer fietspad aangelegd. De fietspaden liggen in de meeste gevallen los van de wegenstructuur.
De belangrijkste weg is de Hoofdweg die van West-Terschelling naar Oosterend loopt. Het bijzondere van de infrastructuur op het eiland is dat er weinig mogelijkheden zijn om met de auto rond te rijden over een verharde weg. Zowel richting de Waddendijk als richting het
Noordzeestrand moet dezelfde weg terug worden genomen. Een aantal wegen in de polder is voor een deel verhard, maar het grootste deel bestaat uit zand of halfverharding.
De wegen richting het strand zijn geasfalteerd. De Duinweg, die aan de duinvoet van west naar oost loopt, ontsluit de recreatiegebieden in de binnenduinrand.
Op het eiland bevinden zich geen provinciale wegen.
Het eiland kent een divers netwerk aan schelpenpaadjes en wandelpaden. Een opmerkelijk voorbeeld is de Longway, het brede schelpenpad dat West-Terschelling met West-aan-Zee verbindt. Dit pad werd aan het eind
van de Eerste Wereldoorlog aangelegd.
Amadea