Mobiel niet terug gekregen van school?.

vandaag op school, is mijn mobiel ingenomen door een docent. de docent trof mijn mobiel aan op tafel zonder dat hij in gebruik was. als de docenten de mobiel in nemen. krijg je te horen '' aan het einde van de dag om 4 uur op halen bij je afdelings leider, dat is de regel'' nou was ik om 1 uur al klaar met school en ging naar huis. om 4 uur kwam ik weer op school. en wat blijkt, de afdelingsleider is zelf ook naar huis. andere docenten hielpen ook niet. nu ben ik de mobiel dus tot maandag kwijt terwijl ik hem hard nodig heb i v m prive zaken in het weekend.

mag dit?
en kan ik hierover klagen?

mvg.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wou dat wij hem zo vroeg terug kregen, wij moeten er een week op wachten :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wooww een week das echt lang!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie legt er nou ook z'n mobiel op tafel terwijl hij niet in gebruik is? Epic fail, net goed, zo leer je het wel af.

Antwoorden (7)

Ja, klagen mag zeker. Waarschijnlijk is de docent het gewoon vergeten en dan kan je haar een mail sturen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, kan je je school nog bellen? Zo ja, doen! Dit is niet acceptabel. En anders maandag een klacht indienen bij de directeur of iemand anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt gaan klagen ! Dit mag niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pas op, straks is ie zo gek hij wil wel een moderne mobiel dan een draagbare huistelefoon
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja mag je zeker over klagen , ikzelf zou hem niet om 4 gaan ophalen maar wanneer ik klaar was dus 1 uur , het is jouw eigendom
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Belachelijk geregeld!
Je mag hier zeker over klagen.
Is de school op één of andere manier te bereiken in het weekend? (via conciërge oid?)
En anders maandag naar de directeur. Je ouders hier ook zeker over informeren, ik denk dat zij je wel kunnen staan hierin, dan sta je toch weer wat sterker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt belachelijk, maar zulke dingen gebeuren vaak. Er wordt vaak gedaan alsof kinderen en leerlingen geen rechten hebben.
Zoiets zou in de volwassenen wereld echt ondenkbaar zijn. Als de school afwijzend reageert op je klacht en wijzen op school statuten ofzo hoeft dat niet doorslaggevend te zijn. Dat zoiets in schoolregels gezet wordt wil nog niet zeggen dat het rechtmatig is. Een onredelijk contract kan ook nietig verklaard worden door een rechter.

Wat je moet doen is het volgende:
Eventueel met steun van je ouders (is wel handig denk ik) een officiële klacht bij de Dagelijkse Leiding / Schooldirectie indienen. En als ze je gelijk geven van hen eisen dat ze aangeven welke maatregelen ze gaan nemen om dit in de toekomst te voorkomen. Hun reactie kan je dan openbaar maken (schoolkrantje, facebook) en op die manier kan je die leraar een beetje te kijk zetten omdat die leraar is teruggefloten door de directie. Probeer een officiële reactie los te peuteren van de schooldirectie. Ik denk dat ze dat ook moeten geven als je een officiële klacht indient.
Laat je weten hoe het afloopt?