Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zie je als je jezelf via een spiegel in de spiegel ziet?

Is dat hoe je er echt uitziet, dus hoe een ander je ook ziet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er is een truc om jezelf niet in spiegelbeeld te zien. Neem twee even grote spiegels en plaats die onderling onder een rechte hoek (90 graden dus) tegen elkaar. Kijk dan de hoek in, die beide spiegels met elkaar hebben. De eerste keer kijk je vast wel vreemd op...

/\
/ \
/ \
/ \

x
hier sta jij
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spannend, ik ga het uitproberen! Ik mag nu eindelijk duimpjes uitdelen; je krijgt de eerste! :))

Andere antwoorden (6)

Dat is zoals je er echt uit ziet. Echter, elk beeld is gefilterd door de hersenen van de persoon die kijkt. Zo ziet iedereen er anders uit. Je kijkt nooit echt objectief. Zo zie je bij de een onmiddelijk dat de haren niet ideaal zitten, kijk je bij iemand anders over de puistjes in het gezicht heen en valt bij een derde persoon onmiddellijk op dat de neus wel heel groot is.

Je hersenen interpreteren onbewust het beeld dat je ziet. Dus ziet iedereen er anders uit afhankelijk van wie er kijkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je ziet jezelf in spiegelbeeld.
Daarom vinden mensen ook vaak dat ze vreemd op de foto staan, ze zijn er niet aan gewend om zichzelf zo te zien.
De verschillen zijn natuurlijk klein, maar een gezicht is niet helemaal symetrisch.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In spiegelbeeld inderdaad, een antwoord wat ik ook had gegeven. +1 van mij erbij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hm..niet helemaal wat ik bedoel. Mijn spiegelbeeld herken ik wel. Ik bedoel dan ook juist VIA een spiegel naar mijn spiegelbeeld. Dan zie ik mezelf anders dan dat ik gewoon in de spiegel kijk.
Maar als ik bijvoorbeeld iemand naast me heb staan op datzelfde moment en ik kijk naar hem ook weer via de spiegel in de spiegel, dan ziet die persoon er ook anders uit dan dat ik hem normaal zie.
Als je jezelf via een spiegel in de spiegel ziet dan zie je jezelf zoals een ander je ziet. In spiegelbeeld dus...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
NOOIT HELEMAAL HETZELFDE
SPIEGELS VERTEKENEN
IK LIJK ALTIJD DIKKER OUDER GRIJZER
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vervelend voor je, maar moet je daarvoor zo roepen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Euhm....spiegels liegen toch niet?
;-) Grapjûh.....
Nee, ik zie onzekerheid..onrust, verdriet, zorg.. een te dik lichaam..
Een ander ziet vaak ook kracht, moed, liefde, gezellig mollig...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, elk gezicht en lichaam is in meer of mindere mate asymmetrisch. En de spiegel keert je linker- en rechterzijde om. Als je jezelf echt wilt zien, zul je dus naar een foto of een video-opname moeten kijken.
(Lees meer...)
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding