Waarom heeft hij geen voorkeur.?

een kind moet bestaan uit voorkeuren als je de boeken erop na slaat.
maar mijn zoon heeft geen voorkeur in speelgoed, personen slaaphouding, kleding. of wat dan ook.
hij vind ook niet alles goed. maar iets wat hij nu goed kan vinden vind hij morgen niet goed en andersom.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oeh waar zat jij dan gelijk met je gedachte ;-)

Het beste antwoord

Zo te lezen heeft jouw kind wel voorkeuren, maar zijn die niet altijd hetzelfde. Het wisselt, de ene keer vindt hij het ene beter/leuker/fijner, de andere keer het andere.

Hier is niets mis mee, hij is blijkbaar op dit moment zijn voorkeuren aan het ontwikkelen. En zeg nou zelf, als jij vandaag zin hebt in asperges, kun je toch ook morgen ergens anders trek in hebben? Dat betekent niet dat je geen voorkeur hebt, maar gewoon dat je een brede smaak hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Geen boeken lezen over hoe je kind in elkaar zou moeten steken of hoe je zou moeten opvoeden of iets dergelijks! Deden onze ouders en hun ouders etc.etc. toch ook niet en we zijn er toch ook gekomen?
Ieder mens is anders en ontwikkelt zich op zijn eigen manier.. je word door die literatuur enkel aan het twijfelen gebracht,.vertrouw op je eigen gevoel en instinct.. moeder instinct bedondert je nooit en met wat vertrouwen richting je kind komt het allemaal prima in orde!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je geen voorkeur, dan heb je geen smaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt aan de leeftijd ; babies vinden alles nog leuk, tot een jaar of vier zijn ze nog makkelijk af te leiden en tot een jaar of acht nog redelijk te sturen.

Sommige kinderen hebben een uitgesproken voorkeur voor een bepaald stuk speelgoed of knuffel, anderen vinden bijna alles best tot ze wat ouder worden. Of dat iets over karakter zegt en of dat dan positief of negatief zou zijn ; geen idee. Zowel een kind dat duidelijk kiest als een kid dat duidelijk overal voor openstaan kan voor en nadelen hebben.

Maar eh...ik weet niet welke boeken je bedoelt, maar Oei ik Groei moet je zo snel mogelijk ergens achter in een hoekje van een donkere kast gooien ; dat is volgens mij geschreven om alle normale ouders van normale kinderen helemaal gek te maken met voorbeelden van fenomenale wonderkinderen, die zelf al lopend hun potje legen als de gemiddelde baby nog gedachteloos en liggend zijn luier vult.