hoe kan ik het best mijn rooster instellen ik wil vissen,huiswerk,msnen,voetbal 3keer week, familie zien, uitrusten , gamen. hoe moet

ik ben bijna elke dag 15.30 uit niet later

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Heel simpel, na school direct je huiswerk, dan stapelt t zich niet op, dan kun je daarna bijv. even gamen tot je voetbal en daarna msnen en slapen (uitrusten) de volgende dag ipv gamen bijv. vissen, t weekend zou ik gebruiken om familie op te zoeken, dan zijn ze waarschijnlijk ook vrij ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spreek bijvoorbeeld met jezelf af dat je minimaal 3 of 4 van de vijf schooldagen je huiswerk zo veel mogelijk op school doet. Als je een tussenuur hebt, begin aan je huiswerk. Even zelfstandig werken in de les, meteen flink aan de slag. Je zou ook elke dag bijvoorbeeld tot 16.00 uur op een rustige plek op school kunnen gaan zitten en daar het grootste deel van je huiswerk afmaken.
Het grote voordeel daarvan is, dat als je dan om 16.00 uur naar huis gaat, de tijd die je dan nog over hebt van de dag, ook echt voor leuke, ontspannende dingen is.
En als je dit niet alle dagen doet, maar bijvoorbeeld 3 van de 5, dan blijf je voor vrienden ook nog leuk, omdat je dan niet altijd serieus bezig bent.

Als je bovenstaande niks vind, kan ik zijn algemeenheid zeggen dat het het beste is als je in elk geval de dingen op vaste tijdstippen plant en je je daar ook aan probeert te houden. Je voetbaltijden staan vast denk ik, plan je huiswerk ook op vaste momenten en dan kan je de andere dingen er omheen zetten. Maar pas op met computer dingen in combinatie met huiswerk maken.... Dat zorgt er meestal voor dat je huiswerk of veeeel langer duurt of niet zo goed wordt gedaan en ouders die dan gaan zeggen dat het volle programma van jou niet te combineren valt met school...