Is het mogelijk om thuis goed gitaar te leren spelen zonder versterker en zonder dat-ie goed gestemd is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Jezelf gitaar spelen is zeker goed mogelijk! Zolang je maar veel doorzettingsvermogen hebt en een goed boek gebruikt (bijvoorbeeld het boek 'Slaggitaar' van uitgeverij het Haske. Maar er zijn er nog veel meer, ga naar een muziekwinkel en vraag om een goed gitaarboek voor zelfstudie)
Daarin leer je gelijk ook hoe je je gitaar moet stemmen. Wel zo prettig voor je huisgenoten en je eigen oren :-)
Als je een stemapparaatje koopt (zijn niet zo heel duur, bij een goede muziekwinkel) is het stemmen van je gitaar een eitje.

Ik wens je veel succes met het leren gitaar spelen :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hoe wou je nou ooit goed gitaar leren spelen op een gitaar die niet goed gestemd is? Dat is een beetje raar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de onderstaande link kun je stemmen.

Leren spelen kun je o.a. door op youtube 'guitar lesson' in te tikken.