De uitvinder van de mascara is T.L. Williams. In 1913 maakte hij de eerste mascara. Hij had medelijden met zijn zus Mabel die door haar verloofde gedumpt werd. Hij heeft toen besloten iets te maken waardoor ze een verleidelijke oogopslag kreeg. Hij mengde houtskool met vaseline. En daar had je het al... Mascara! Zijn zus Mabel smeerde het op haar wimpers met een borsteltje. Mascara werd een succes. T.L. Williams verkocht mascara's via de post. Hij startte een bedrijf. En de naam? Die werd vernoemt naar zijn zus. Maybelline. Dat is een mix tussen vaseline en zijn zus.

Vroeger werd er dus houtskool en vaseline in gedaan. Tegenwoordig zijn er een hele hoop chemicaliën bij gekomen.

Toegevoegd na 33 seconden:
En om verschillende kleuren te krijgen van mascara (want er is niet alleen zwart) gebruiken ze henna!