TNT/ NL post levert pakketje verkeerd af. Zij ze aansprakelijk?

Dvdspeler retour gestuurd via TNT vanwege defect. Deze is echter op verkeerde postcode afgeleverd. Niet verzekerd verzonden, wel goede postcode op pakje gezet. Pakketje is nu zoek, kan ik TNT verantwoordelijk houden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Risico van versturen neem ik aan je kunt proberen ze aansprakelijk te stellen op een wanprestatie
12 jaar geleden
Als je een pakketje retour zend dan krijg je van tnt een afgifte bewijs. Tegenwoordig wordt ook het adres en de naam van de retourzending vermeld. Maak een kopie van het afgiftebewijs en stuur deze aan het bedrijf waar je het naar toe hebt gezonden als bewijs. Zij kunnen tnt aansprakelijk houden voor het niet goed retour zenden. Jou treft geen blaam. Je hoeft hier dus ook niet voor op te draaien.
succes!