Wat is aanhangwater?

Ik heb een nieuwe hapjespan gekocht en in het daarbij behorende receptenboek wordt er gesproken over aanhangwater. Bv met bloemkool, deze moet ik wassen en met aanhangwater in de pan doen.
Wat is dit??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

Aanhangwater is het water dat aan het product blijft hangen, als het net gewassen is. Als het met aanhangwater in de pan kan, dan betekent dit, dat je niet eerst het gewassen product hoeft droog te deppen.