Hoe lang leeft een mug?

Er zijn vanavond al muggen buiten, worden die uit larfjes geboren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
3.1K

Het beste antwoord

Dit is wat ik voor je heb gevonden:

De paring gebeurt in de lucht, al vliegend. De eieren worden aan het wateroppervlak gelegd.
Een stilstaand watertje, een vijver, een niet afgedekte regenton of zelfs een plat dak waar wat water op staat, wordt vriendelijk geaccepteerd als afzetplaats voor de eieren. Na enkele dagen opent de muggenlarve het deksel van het eikapsel en begint een zwemmend leven vol gevaren. Want zwarte muggenlarven zijn een mals hapje voor vele waterbewoners, zoals vissen en waterkevers. Als de larve niet aan het wateroppervlak kan komen om te ademen, verdrinkt ze. Het verpoppen tot mug gebeurt in het water, de poppen hangen als dikke komma's aan het oppervlak. Daarna is de mug volwassen en heeft nog een maand te leven. Maar de bevoorrechten die in de late herfst worden geboren, kunnen tot zes maanden oud worden. Deze groep moet immers overwinteren en zo borg staan voor een nieuwe generatie in de komende zomer.

http://www.beesies.nl/mug.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben ZOOOO blij met je antwoord!!!
dacht al dat ik ze zag vliegen namelijk :OP een serieus plusje erbij :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ZAG ze vliegen!!! Al lang geleden trouwens hahahahahaa.
Dankje ;-))

Andere antwoorden (2)

ja, er zijn vanavond muggen buiten, en ja... ze worden uit larfjes geboren. de muggenlarfjes wel te verstaan.

het vrouwtje sterft als de eitjes heeft gelegd.

(muggen die ik op mijn territorium spot hebben een kort leventje)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha, eucalypje, geniaal. +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tja, als er toch bloed moet vloeien... dan het bloed van de mug maar toch?! :O)
Er waren hier al steekmuggen in januari, vooral de grote steekmug zie ik nu veel, herkenbaar aan de geringde pootjes: http://www.angelfire.com/nj4/natuur/muggen/gro_steekmug.html
Maar ik woon op een plek met veel water, en overal waar (vooral stilstaand) water is, zie je die larfjes ondersteboven aan het wateroppervlak hangen :/