Wat is het verschil tussen bottom-up en top-down (wat betreft aandacht) en hoe haal ik die twee uit elkaar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
5.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wb aandacht? Gek...
Bottom up zou dan zijn dat de aandacht van beneden (werkvloer) baar boven gaat.
Top down dan gaat de aandacht van boven (directie) naar beneden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee daar heeft het niet mee te maken. Het heeft er mee te maken dat als er bijvoorbeeld 9 t's ergens staan en 1 T, dat je aandacht dan automatisch naar die T getrokken wordt, omdat deze letter eruit springt. En dit is of top down of bottom up, maar ik haal het altijd door elkaar en ik snap ook niet wat het verschil is tussen de twee. Het gaat er volgens mij om dat je bij de een je aandacht bewust ergens heenbrengt en bij de ander juist niet...

Antwoorden (1)

Bottom up is als de onderste medewerkers opdrachten krijgen en die verder geven aan mensen boven hun zoals de managers en top-down is als de baas een opdracht krijgt en die laat uitvoeren door mensen onder hem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Burst kan volgens mij ook 4 zijn, maar dat maakt verder niet uit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is niet helemaal wat ik bedoel. Uberwhale ik snap je reactie niet helemaal?