Waarom zijn baby kleertjes zo duur?

er word niet meer katoen gebruikt dan de gemiddelde onderbroek van 1.99.
en er staat dan ook niet eens een merkje op.
waarom is het zo machtig duur.
http://www.prenatal.nl/shop/subcategory.aspx?category=PeuterenBabykleding&subcategory=Pasgeboreneenprematuur

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een gemiddelde onderbroek kost geen 1,99.
Er zijn er natuurlijk wel van 1,99 maar ook van 21,99.
De gemiddelde verkoopprijs van een onderbroek in NL ligt op ca 7,50 euro. waarbij zij opgemerkt dat aan die van de dames minder stof wordt gespendeerd (vaak wel mooier materiaal) maar wel meer geld aan wordt besteed dan aan een zelfde artikel voor heren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klopt. En er zijn dan ook prima baby-shirtjes voor 1,99 te koop.

Het beste antwoord

In principe hoeft het niks of weinig te kosten, maar de commercie weet precies hoe ze overal van kunnen profiteren.
Ach, kijk eens wat een lief klein snoetje. Ze/hij is zo mooi, en ga zo nog maar even door. Ze weten gewoon dat je die leuke baby kleertjes toch gaat kopen omdat je je kroost graag leuk voor de dag wil laten komen.
Babies is gewoon een markt waar grof geld aan verdient wordt. Wel volkomen onterecht, maar het is helaas niet anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Prénatal is niet bepaald de goekoopste winkel. Ik weet dat je bij de Hema ook leuke kleertjes kunt kopen voor echt minder geld.
En moet er een duur merk opstaan,ja dan kost het veel geld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoop gepruts hoor die kleine kleertjes

groot gaat veel sneller en makkelijker
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi, ..... ik geloof je dus hoef niet te kijken , maar het antwoord is heel simpel, .... de veemarkt; ... elk te verhandelen opject heeft een dagwaaarde.

Dus blijkbaar ( jouw vraag ) is er een markt voor dure kinderkleertjes.

Anders werden ze niet aangeboden.
Want producenten beschikken tegenwoordig over een enorme markt data-base waar je allerlij producten op los kan laten en dus van te voren kan zien of er een markt voor is.

Als een multi-national iets op de markt brengt is dit echt goed doorgerekent hoor.

Dus daarom zijn er van die dure baby kl.
Maar ergens zul je toch ook wel goedkope kunnen krijgen ?

m.vr.gr. ... dirk ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maakloon is de grootste factor, alsmede het systeem:
ontwerp, transport, marketing, winst van producent, agent, winkelier etc. Deze factoren tellen even zwaar bij een 'groot' als bij een 'klein' kledingstuk.
Je noemt Prenatal, en een ander noemde de Hema, maar heb je al eens gekeken bij H&M ? Zelfs ik, die veertig jaar in de confectie zit, verbaas me vaak over de prijs/kwaliteitsverhouding én de leukheid van hun collectie, óók voor babies.

Je mag er natuurlijk niet bij stil staan hoe die artikelen in die winkel terecht komen, want deze grote goedkope ketens werken ook niet voor niets, en het feit dat het dan goedkoop is, is voornamelijk te danken aan het feit dat de mensen die het moeten maken er ook goedkoop mee wegkomen, i.e. ze worden vaak uitgebuit, lichamelijk overbelast, monddood gemaakt en geestelijk mishandeld, terwijl er ook heel vaak sprake is van kinderarbeid!!

Natuurlijk is het een kwestie van budget, maar ik kijk altijd éérst in het label. Niet alleen om de samenstelling en wasvoorschrift te zien, maar zéker ook om vast te stellen waar het geproduceerd is, en landen als China, India, Bangladesh, Philipijnen, Korea, Myanmar en Pakistan zijn al bij voorbaat verdacht omdat ik praktijken daar met eigen ogen heb aanschouwd en weet hoe daar regels (zeker mbt kinderarbeid) met voeten getreden worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat mensen het er aan uitgeven. Terwijl ze er zo snel uitgroeien dat het die uitgaaf absloluut niet rechtvaardigd. Als je het ze 's morgens aantrekt, knappen ze er vaak 's avonds al uit. Vooral prematurenkleding is erg duur (want dat is een speciale markt natuurlijk) , maar die heeft vaak ook meer een 'aandenken-waarde' dan zuiver als kleding. Tenminste, als ik naar mezelf kijk ; de prematurenpakjes heb ik allemaal nog, de gewone babykleertjes zitten in de poppenkist.

Maar je noemt nu ook wel een dure winkel (het kan trouwens nog duurder, kijk maar eens bij de Bijenkorf, of bij sommige kledingmerken als Esprit of - erger- Dolce en Gabana ofzo. Dergelijke kleding is natuurlijk primair ontworpen voor moeders die een beetje willen geuren met het feit dat voor hun baby alleen het beste goed genoeg is. Poep en spuug was je er echter een stuk lastiger uit, en dat doen ze ook op hun dure logo.

Gelukkig hebben winkels als Zeeman en Wibra uitstekende basis-kledingstukken (van rompertjes en sokjes (gaan er ook honderden van door) tot t-shirtjes en jurkjes, en kun je voor een paar tientjes een heel end vooruit.

Overigens is de kostprijs van kleding niet in verhouding met de hoeveelheid stof ; het vervaardigen van de kleding kost ook tijd (meer tijd dan materiaal), en vooral dat kleine spul is en hoop gepriegel om in elkaar te zetten. Ik naai sneller een broek voor mezelf dan voor een baby. Plus dat babykleding vaak heel veel details heeft die het nog meer werk maken.

Al met al is het wat de gek er voor geeft. Een baby hoeft zelf geen kleren ; als je die een jaar in een goedkoop joggingpakje steekt, vind-ie het ook prima, zolang het maar niet te warm of te koud is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat er een markt voor is en er altijd ouders zullen zijn die het de moeite waard vinden om €35 neer te leggen voor een broekje. Een minstens zo leuk broekje kun je ook bij de Hema kopen voor de helft en weer bij de Zeeman voor nog minder dan die helft.

Dat het priegelwerk is om te maken, geloof ik zeker. Maar de broekjes bij Zeeman zijn niet minder priegelig dan het broekje van Prenatal. En een baby draagt het zo kort dat de Zeeman kwaliteit prima volstaat.

Het is maar net wat de gek ervoor geeft, er voor over heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De prijs wordt bepaald door wat men er voor wil geven. Minder dan de productiekosten dan is het product er niet.
Daarnaast zijn er een aantal producten waarmee gespeculeerd wordt waardoor de prijs wordt beinvloed.
Er zijn voor babykleertjes genoeg andere mogelijkheden om deze te kopen. Maar iedereen wil voor zijn oogappeltje nu eenmaal het beste. Daarom willen we er zo veel voor neer leggen. Als het zo duur is zal het ook wel goed zijn denk je niet.
Tweede hands kun je vaak heel veel uitstekend spul vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat het in verhouding duurder is omdat het idd een heel gepriegel is. ze dragen het kort, maar toch heb je er veel van nodig omdat ze vaak spugen en poepen enzo. rompertjes zijn net zo goed van zeeman en euro's goedkoper, en de fluwelen pakjes ook, maar andere bovenkleding koop ik ook liever van c&a of prenatal
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Men denkt dat als men dure babykleding koopt dan eindelijk die roze wolk verschijnt waar ze zo vergeefs op zitten te wachten....