mogen bus chauffeurs die verstandelijk gehandicapte etc. toeter bij het op halen van de verstandelijk gehandicapte etc ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

nee je mag alleen een signaal geven ingeval van gevaar en waarschuwing daarvan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neen , je toeter mag je enkel gebruiken om iemand te waarschuwen als je ziet dat er gevaar dreigt.
(Voor jezelf of iemand anders)
Heel eventjes aan het rode (eerder het groene) licht een klein kort signaal geven als de bestuurder voor jou zit te dromen, of met andere dingen bezig is, wordt ook getolereerd.

De meeste mensen hebben toch wel een deurbel, of staan op een afgesproken uur klaar.

Doorgaans zijn andere bestuurders wel begripvoller als ze merken aan je bus, dat je met verstandelijk of lichamelijke mensen rijdt.
De meesten kunnen wel begrip opbrengen als ze even moeten wachten omdat het allemaal wat trager gaat.

Ik weet dit omdat het mijn werk is.