Wanneer komen er nog meer tranen uit je oog?

Okeej als je huilt, als je verdriet hebt, of iets in je oog zit of als je pijn hebt. uien snijen... etc etc
maar wanneer komen nog meer tranen uit je oog?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2.9K

Het beste antwoord

Als je rode pepers snijdt en zonder je handen te wassen daarna in je ogen jeukt. Geloof me, dan komen er heel wat tranen uit je ogen. Van de pijn en de peperprikkels. Auw :-(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (18)

Op de fiets met wind tegen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij het lezen van sommige vragen op GV!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Groene ijsberen?
AWM
14 jaar geleden
Sommige vragen bestaan niet! Wel sommige mensen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor dit goede antwoord
Tranen van het lachen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, mijn favoriete manier. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 goeie
Rieneke1
14 jaar geleden
ik zie maar 1 plusje?
afz. de plusjespolitie :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie ook graag tranen van het lachen. Derhalve een dikke +
Als het in de winter goed vriest,met oostenwind,en je zit op de fiets,dan gingen mijn ogen vroeger ook altijd tranen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met bepaalde make up voor de ogen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je echt flink verkouden bent..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het me zelf toegestaan en aangeleerd om de emotie van een ander toe te laten zonder dat de ander er erg in heeft.
Deze emotie komt bij mij vaak in grote golven binnen en veroorzaakt bij mij veel tranen.
Tijdens een sessie ervaar ik soms zeer sterke positieve energie die zo blij makend is dat ik spontaan ga huilen.
Gelukkig loop ik niet altijd maar zo te janken en huilen van geluk is nooit weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Hooikoorts, ik hoef maar langs bepaalde planten te fietsen/lopen en het stroomt uit mijn ogen. Iedereen kijkt me dan aan van wat loopt die nou te janken, maar ik kan er niets aan doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoewel ik het antwoord van Eddijst veel mooier vind, wil ik er als bioloog nog wat aan toevoegen.

Tranen zorgen ervoor dat de oogbol vochtig blijft en niet uitdroogt. Er zitten anti-bacteriële stoffen in om bacteriën op het oog te bestrijden. En het vocht zorgt voor een kleine breking (zonder het vocht zie je wat waziger heb ik zelf mogen ervaren na een ontsteking van de traankliertjes). En traanvocht zorgt er voor dat stofjes op het hoornvlies worden weggeveegd.

Kortom, er komt elke minuut traanvocht uit je oog. Dit heeft een biologische functie. Waarom het oog ook gaat tranen bij emotie is iets heel geks wat maar weinig diersoorten doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als iets heel mooi is; bijvoorbeeld muziek, een natuurfenomeen en mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik m'n wimpers laat verfen.
P.S. die druppel op het gezicht van mijn avatar is geen traan, maar uitgelopen make-up.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om de een of andere reden komen er bij mij altijd tranen als ik moet overgeven(gelukkig niet vaak).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de tandarts je verdoofd boven je voortanden, dan bingelt een traan er zo uit. Schijnt automatisch zo te gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij soms uit pure onmacht als iemand mij persoonlijk heeft geraakt waar ik op dat moment niets tegen kan doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik net doe alsof ik huil, komen er (soms) echt tranen, èn als ik vol overtuiging een lied zing...niet dat ik nu zo mooi kan zingen hoor, maar toch verschijnen er soms tranen, weet ook niet waarom ............
14 jaar geleden
Met traangas, echt verschrikkelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn veel stoffen waar mensen overgevoelig voor zijn. Hooikoorts is daar een voorbeeld van, maar het kan voor van alles en nog wat zijn dat je ogen gaan 'branden' of gaan tranen.
Het wordt er dan overigens niet beter op als je in je ogen gaat wrijven...
14 jaar geleden
Tranen van ontroering. Heb ik soms bij mooie treurige muziek; soms vanwege de melodie en soms vanwege de tekst.
Ik krijg ook tranen in mijn ogen bij fel zonlicht.