Welk beroep met versterkt engels op vwo en algehele beheersing chinese taal.

Wat is het meest geschikte toekomstige beroep als je op het vwo versterkt engels,duits en versterkt spaans heb gedaan en van huis uit de chinese taal goed beheerst(vanaf 4e tot 16 op chinese school gezeten).universiteit volgt na het vwo.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (5)

ga rechten studeren en word daarna diplomaat.
13 jaar geleden
Met je kennis van het Chinees kun je prima tolk worden. Dit beroep kun je ook uitstekend naast je studie doen. Betaalt echt goed.

Je vertelt niet welke studie je op WO niveau gaat doen. Je studiekeuze zal natuurlijk heel erg bepalend zijn voor je toekomstige baan.
13 jaar geleden
Algemene directeur bij een internationaal bedrijf. China, daar wordt alles gemaakt en de rest van de wereld is engels sprekend. Lokaal gezien heb je heel veel aan spaans en duits. Ga dus international business studeren...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beroep waar jij je het allerbeste bij voelt en waar je je ei in kwijt kan in de toekomst. Als je bijvoorbeeld technisch aangelegd bent, kun je inzetten op een universitaire studie op het gebied van industrieel ontwerp of weg-en waterbouw en later bij een grote multinational gaan werken en prachtige projecten doen. Of chemie, of sterrenkunde, of ...
Die talen komen je eigenlijk altijd goed van pas als je het leuk vind om in een internationale omgeving te werken. Dus kies een studie die bij je past en beschouw de talen als een extra. Met talenkennis op zich is het moeilijk om je brood te verdienen want tolken e.d. zijn er al genoeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vertaalwerk, Tolk, Toerisme, Gids, dat soort dingen. steward(ess)