Help, mijn pony is te sterk!!

Kan iemand mij helpen? Mijn pony is te sterk zijn hier hulpmiddelen voor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vertel eens wat meer. Wat doet je pony dan? Ik had een antwoord gegeven en ging er vanuit dat hij je opzij duwde om bij zijn eten te komen en je meesleurde naar de wei. Ik heb mijn antwoord maar verwijderd, want ik lees pas net dat het met rijden is. Maar trekt hij dan aan de teugels , wat doet hij verkeerd?

Antwoorden (2)

Veel liefde en af en toe een suikerklontje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kun je proberen om samen te rijden met iemand de pony’s houden meestal het tempo aan van elkaar. De pony zal als hij de kans krijgen de baas te zijn, misschien voelt hij dat omdat je wat onzeker bent? Misschien is hij wat te fris, je zou kunnen overwegen de pony eerst te longeren, dan is hij ook wat energie kwijt. Dan is hij ook wat makkelijker te bereiden. Hoe lang heb je deze pony al? Ik heb zelf een haflinger en deze is beresterk en niet voor beginners. Ik hoop dat het met longeren wat beter gaat lukken om daarna te rijden. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is al ongeveer een maand onze verzorgpony en is ook een haflinger en hij is panisch voor een longeerlijn maar de eerste tip zal ik eens proberen, maar gaat hij zich dan op een gegeven moment weer 'normaal' gedragen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet hoe oud je bent en hoeveel ervaring je hebt met pony's? In ieder geval moet je met zn tweeën zijn om vertrouwen te krijgen en de haflinger op z'n gemak te stellen. Denk dat de haflinger slechte ervaring heeft met het longeren. Misschien dat het lukt met veel geduld.
Je kunt de pony ook los laten rennen in de rijbak met een longeerzweep. Deze niet gebruiken om bang te maken, meer om netjes in rondjes te draven en te galopperen.
Gebruik ook je stem erbij, zoals...drrraf....stappen..galop..
en hooo...
Als hij dan flink moe is opzadelen en rustig beginnen. Met nog een pony erbij zijn ze vaak op hun gemak. Als het een strijd gaat worden, moet je misschien overwegen om toch voor een ander ras te gaan. Een welsh pony of new forrest zou evt. een optie zijn. Of eerst wat lessen nemen bij een manege. Succes!