Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn haar is de laatste tijd vaak statisch. Waardoor komt dit en wat kan ik er aan doen??

None

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
610
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat heb ik ook!! misschien door het weer ofzo.. hoor er nammelijk meer mensen over..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik heb er ook last van maar er zijn haarproducten die dit tegen kunnen gaan alleen word je haar er wel snel vet van dus gebruik ik het niet meer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik antiklit spoeling gebruik heb ik er geen last van. Doe ik het niet, is mijn haar ook ongelovelijk statisch.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat komt door de overgang van het weer en de luchtvochtigheid.
Ik had er ook last van en deed 's morgens water en haarlak in mijn haar en bij mij hielp het prima!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik weet niet waardoor het komt maar wel een manier waardoor het niet statisch is doe water op je kam / borstel , werkt bij mij altijd 
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spuit haarlak op je borstel en borstel je haar dan nogmaals door. En doei ze je tegen het statische haar =D
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Statische elektriciteit bestaat uit ladingsophoping op bv je lichaam en ontstaat door wrijving. Denk aan het probleem van kleine schokjes in de winter als je een trui uittrekt.

Die lading kun je kwijtraken door de weerstand te verminderen, dan gaat er een klein stroompje lopen en omstaat er geen grote lading (en daarmee spanning).

De weerstand verminderen is het zelfde als de geleiding vergroten, en dat doe je bv met vocht (water geleid). Vandaar dat geknetter en statisch haar in de winter, dan is de luchtvochtigheid lager.

Makkelijke oplossing is een verdamper in huis te zetten (waterbakjes aan de verwarming bv) of de juiste haarmiddelen te gebruiken die iets geleidend laagje op je haar achterlaten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kam ,je handen onder de kraan btj afdrogen dan door je haar en weg !de +n - zijn neutraal
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding