Heb ik voorrang of niet?

Er is bij mij in de buurt een fietspad wat kruist met een weg voor auto's. Fietsers hebben daar voorrang (er staat een voorrangsbord). Heb ik als voetganger ook voorrang als ik over het fietspad loop?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zegt het zelf al:
Fietsers hebben daar voorrang.
Voetgangers dus niet.

Antwoorden (2)

Nope... Je bent dan geen bestuurder meer en heb als zodanig geen voorrang, tenzij er een zebrapad is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Correct. Net zoals een auto die over een zebrapad oversteekt, geen voorrang heeft.
Nee, opdat moment ben je geen bestuurder maar een voetganger.

Toegevoegd na 1 minuut:
En het verwarrende is dat de automobilist het ook vaak niet zeker weet en dus de voetganger voor laat gaan.