medicijn tegen de zenuwen

ik heb dit jaar examen en volgende week mondeling nl en ik ben heel zenuwachtig,, welke medicijn kan ik het beste gebruiken, waar kan je ze halen, is het met recept ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
19.8K

Antwoorden (12)

Valeriaan word vaak aangeraden voor examens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je per se iets wilt slikken, dan moet je dat aan je huisarts vragen. Eén telefoontje is voldoende.

Als ik jou was zou ik niets slikken. Zorg dat je goed uitgerust bent (en natuurlijk voorbereid) en zeg gewoon tegen de examinator(en) dat je erg zenuwachtig bent.

Dat is helemaal niets nieuws voor die mensen en ze weten daar mee om te gaan. Ze zullen je op je gemak stellen, en als je 2 minuten bezig bent met het examen, is de kans groot dat je zenuwen weg zijn.

Heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beta blokker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haal bij de natuurwinkel valeriaan. dit moet je minimaal drie dagen van tevoren gaan slikken. chocolade kalmeert ook.. beste is gewoon natuurlijke dingen te gebruiken, en geen chemische kalmeringsmiddelen. Vertrouw er intussen iop dat je het echt wel gaat halen en dat zon examen ook wel weer een keer voorbij is, dat je de meester bent van je eigen gedachte4 en die in kan vullen zo je wilt... van mijn part maak je van dat hele examen een groot orgasme :) als je dan toch perse moet denken dan liever daaraan toch?
gegarandeerd dat als jij straks examen gaat doen ja aan mijn antwoord terugdenkt en glimlacht :P
Wist je trouwens dat als je lacht je een "happy"stofje activeert in je tiende hersenzenuw? je gaat je snel blijer voele4n, ook goed tegen de zenuwen...
Nou als je hier niks mee kan weet ik het ook niet meer hoor :D

toitoitoi
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon een joint
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Passiflora Rustgevend Extra Sterk van A.Vogel is een extra krachtig, zuiver natuurlijk middel dat helpt bij innerlijke onrust en stress-situaties, zwakke zenuwen en examenvrees. Het helpt snel, terwijl lichaam en geest wel fris en alert blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lavendel toch ook? ;)
Banaan werkt ook goed en propranolol. Dat laatste is een beta blokker. Die kan je het beste bij de huisarts vragen. Niet teveel koffie drinken of cola.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja banaan, klinkt gek, maar werkt heel goed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In haver zit een stofje dat goed voor het zenuwgestel is, als je iets natuurlijks zoekt wat bovendien overal verkrijgbaar is.
Muesli/Havermoutpap/Avena tinctuur...

Maar ik denk dat jij eerder zelfs nog wat anders nodig hebt. En dat is *vertrouwen* dat het allemaal goed komt. Als je je best hebt gedaan en de stof beheerst staat er niets in de weg om gewoon lekker ontspannen je examenperiode in te gaan en te gaan staan voor jezelf. Ga oog in oog met je angst en laat 'm vervolgens van je afglijden, niemand die jou kan straffen als je niet voldoende zou presteren. Laat angst plaatsmaken voor het genieten dat je je in een bevoorrechte positie bevindt om de kans te hebben zo'n schoolperiode te doorlopen en al die kennis op te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier in België kan je Sedinal tabletten kopen in de apotheek.
Het is vrij verkrijgbaar en op natuurlijke basis.
Werkt echt goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Valdispert helpt ook goed, daar zit ook valeriaan in. Je kunt het bij de apotheek of drogist kopen.
Maar gebruik het alleen in de examenperiode want je kunt er aan gewend raken (al zeggen sommigen dat dat niet kan).
Het beste is echter, wat er hier reeds geschreven is, proberen je zelfvertrouwen op te krikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bach remedy.
Tis niet erg chemisch, gemaakt van kruiden enz.
Bovendien gaat het om het gevoel dat het werkt en niet dat het daadwerkelijk werkt, placebo effect