Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Nee. Het wordt over het algemeen bekeken als een negatieve eigenschap, terwijl het in sommige situaties juist belangrijk kan zijn om voor jezelf te kiezen.

Wanneer niemand iets van egoïsme in zich zou hebben, zou iedereen maar over zich heen laten hopen en dingen doen die hij/zij helemaal niet willen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ja, als je zelf gelijk hebt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Voorbeeld:
Een jongen moet een raadsel oplossen.
3 andere jongens helpen hem.
Ze zeggen: Het antwoord is 5!
De jongen is EGOÏSTISCH en zegt dat het antwoord 4 is.
Hij had gelijk.

Dit is misschien een raar slap voorbeeldje maar ik kon niet iets zo snel verzinnen..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, je moet wel een heilige zijn om dat niet te zijn.
Het zit in de aard van mensen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee is positief... Als jij niet, maar dan ook totaal niet egoïstisch was, dan nam je nog geen lucht om te ademen, geen voedsel om te eten en geen water om te drinken...


En geen lichaam om te ervaren...

:-))
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee want ik houd gelukkig nog altijd meer van mezelf dan van wie dan ook.

Toen ik mijn huidige partner ontmoette; zei hij nadat hij deze uitspraak van mij vernam; volgens mij ben je dan behoorlijk egoistisch! Ik zei, we zullen zien. Drie jaar later had hij een beter zelfbeeld en had meer zelfvertrouwen dan voorheen. Hij zei, ik moet je wat bekennen; nu begrijp ik wat je bedoelde; ik houd meer van mezelf dan van jou!

Toen wist ik dat ik het goed had gedaan, zowel voor hem als voor mezelf. Dus ik vind het niet negatief. Je kunt pas een ander gelukkig maken als jezelf gelukkig bent.

Ga je dus meer van een ander houden dan van jezelf, raak je jezelf kwijt en ben je op een gegeven moment jezelf niet meer. Gevolg hiervan is ongelukkig; dit laat ik me niet meer overkomen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee integendeel, je bent zelf absoluut de belangrijkste persoon in jouw leven, en niemand anders is dat! Alles wat je doet, doe je uiteindelijk voor jezelf! Ga maar na....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, egoïsme is een goede voor jezelf opkomende eigenschap.
Als je die te weinig gebruikt ga je geheid geestelijk onderuit.
Mijn Burn Out was grotendeels daaraan te wijten.
Maar doorslaan in je egoïsme, is wel fout, hierin moet je dus je balans vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee het kan ook Positief zijn.

http://mens-en-gezondheid.infoyo.nl/leven/16006-egoisme-versus-egoisme.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding