Werken bij Defensie - Geen goede conditie

Ik ben nu 15 jaar en ik vraag me af of ik kans heb om naar Defensie te gaan. Ik heb zelf interesse in de artillerie bij de Landmacht. Ik ben een beetje te dik en mijn conditie is ook niet perfect, heb ik nog kans?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Ga aan je conditie werken, zorg dat die goed wordt. Als je daar de discipline niet voor zou hebben, is werken bij de Landmacht ook geen goed idee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plusje van mij
Ik heb zelf de test ook gedaan. Volgens mij is artillerie klasse 3 (van de 4) dus je moet wel een gemiddeld conditie hebben om hier te kunnen slagen. Om niveau 4 te halen moet je 12 minuten fietsen (op een steeds zwaardere stand). Dit lijkt niet veel maar het wordt toch wel erg zwaar. Ook moet je een paar krachttests doen (gewichten) en dan heb je alleen nog maar de 1e test gehad. Je hebt nog een psychologische keuring, enz..
Op www.werkenbijdelandmacht.nl vind je alle informatie! Succes!