Waarom boer je soms ook al heb je bijv. Geen cola op?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier staat goede uitleg: http://www.goeievraag.nl/vraag/ontstaat-boer.77826

Antwoorden (2)

Komt door je maagstoffen , kijk anders zelf even op internet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je iets eet dat, onder inwerking van maagzuur, een gas vormt, dan kan het goed dat je dat gas als een boertje vrij laat.
Behalve dat komt het ook voor dat je lucht inslikt, bijvoorbeeld een hap brood dat niet goed gekauwd is, bevat aardig wat lucht. Ook die lucht moet er weer uit...