Wanneer heb je een compensatiepunt voor het centraal examen havo?

Dit is mijn cijferlijst:
netl: 7.0
fatl: 5.5 (maar dat komt omdat er een 1 staat, want ik moet nog iets inhalen dus waarschijnlijk wordt dat een 7,48)
entl: 7.5
ges: 6.5
ak: 6.9
m&o: 6.3
maat: 7.7
lo: - (hiervoor heb ik geen cijfers)
ckv: G
kubv: 6.8

En mijn andere vraag is, wat kan ik als laagste halen voor m&o om te slagen? Ik moet nog 2 tentamens maken..

Ik heb nog 1 vraag, hoeveel onvoldoendes mag je maximaal halen en hoe laag?

Toegevoegd na 2 minuten:
Sorry, ik heb er niet aan gedacht om de afkortingen te veranderen.
netl: Nederlandse taal en literatuur
fatl: Franse taal en literatuur
engl: Engelse taal en literatuur
ges: geschiedenis
ak: aardrijkskunde
M&O: management en organisatie (bedrijfseconomie)
Maat: maatschappijleer
lo: gym
ckv: culturele en kunstzinnige vorming
kubv: kunst en kunst beeldende vorming

Toegevoegd na 6 uur:
Is er een maximaal aantal compensatiepunten?
En is een 6,5 ook een compensatiepunt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.6K

Het beste antwoord

Het zit zo in elkaar: voor een 5, moet je een 7 hebben om te compenseren. Je mag onvoldoendes hebben tot een 4 en een 5: daarvoor moet je drie keer 7 hebben (een 7 voor elke onvoldoende) of twee keer 7 en een 8. In jouw geval komt het wel goed!