Hoe kun je jezelf afleren om door iedereen aardig gevonden te willen worden?

Ik ben bang voor ruzies.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1K

Het beste antwoord

Aan je zelfvertrouwen werken. Mensen laten je doorgaans niet vallen als je het niet met ze eens bent of iets niet wilt - en als ze dat wel doen, kun je maar beter van ze af zijn.
Bedenk ook: als jij meestal eerlijk bent over wat je vindt/wilt et cetera, dan weten mensen ook dat je het ècht meent wanneer je wel 'ja' zegt - anders zou je wel nee zeggen.
Als jij van iets NEE vindt en je zegt dat en mensen gaan daar ruzie om maken, dan hebben zij een probleem, jij niet. Jij hebt je mening duidelijk gemaakt, en als ze vervelend doen, dan zeg je dat je er geen discussie over gaat voeren omdat zij alleen JA willen horen, dus dat een discussie geen zin heeft, punt. Maar meestal zal er geen ruzie ontstaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor de tip(s)!

Andere antwoorden (2)

Bedenk dat jij jezelf bent, en vooral jezelf moet blijven. Als dat andere mensen niet bevalt, is het hun probleem! Daar kunnen zij lekker over gaan zeuren en mokken, maar als het jou niks uit maakt wat mensen van je vinden, is het jou probleem niet, en hebben zij slechts zichzelf hiermee.
Je kunt simpelweg niet door iedereen aardig gevonden worden; iedereen is uniek en soms botsen karakters daardoor. Ruzie kun je het beste ontlopen door niet met mensen om te gaan waarmee je het niet zo goed kunt vinden.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door op tijd je grenzen aan te geven. dus niet meteen op alles ja zeggen, maar je kan bijvoorbeeld ook zeggen, ik wil er nog over nadenken als iemand je iets vraagt om te doen. dan geef jij jezelf de ruimte om eventueel nog nee te kunnen zeggen. of je zou kunnen zeggen dat je thuis in de agenda na wil kijken of je op dat moment kunt. ik zou dan wel bijvoorbeeld nog even zeggen:"ik bel je er vanavond/morgen even op om er even over te praten.. "

gewoon eerlijk zeggen dat je iets niet zo heel leuk vind om te doen en met een ander voorstel komen, wat je wel samen leuk zou kunnen vinden. bijvoorbeeld als iemand aan je vraagt of je mee gaat tennissen jij vind dat gewoon helemaal niets dan zou je kunnen zeggen, :" eigenlijk hou ik niet zo van tennis maar misschien kunnen we samen gaan bowlen?

het hoeft niet op een lelijke manier gezegd te worden.. als je vooraf zegt wat je wel of niet leuk vind houden mensen daar vaak rekening mee, en heel vaak krijgen mensen dan juist respect voor je mening.
als je achteraf zegt dat je iets eigenlijk niet zo leuk vind dan voelen mensen zich vaak teleur gesteld en hebben ze zoiets van :"waarom zei je dat nou niet eerder? "

Ik denk zelf ook dat jij natuurlijk ook niet iedereen even aardig vind. dus waarom moet iedereen jou wel aardig vinden? dat kan toch niet? (dit is niet lelijk bedoeld hoor, haha ik ken je niet eens..) dit geld gewoon in het algemeen, en misschien moet je daar aan denken als je voor een "moeilijke" situatie komt te staan.. misschien helpt het je.