Eigenlijk ben je geen Abraham of Sara als je 50 jaar wordt, maar heb je Abraham of Sara gezien. Abraham is een van de drie aartsvaders uit de bijbel en Sara was zijn vrouw. Als je Abraham gezien hebt, ben je boven een bepaalde leeftijd (50) en behoor je tot de wijze mannen of vrouwen. Vroeger werd er naar oude mensen opgekeken omdat ze levenservaring hadden. Tegenwoordig geven wij iemand die 50 jaar wordt een koek in de vorm van een oude heer of vrouw of wij plagen hem door een pop buiten te zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is een traditie die stamt uit het verhaal van de Bijbel van Abraham en Sara: vijftig is een immens oude leeftijd voor een voor-nuldeëeuwer. Vijftig worden was dus reden voor een feestje.