Waarom ligt de nadruk op hyves zo erg op het aantal vrienden?

Overal waar een link naar je profielpagina staat op hyves staat het aantal vrienden dat je hebt. En als je 60 vrienden op hyves hebt krijg je regelmatig te horen, 'zo weinig' of 'zit je er zo kort op'.
Ik snap dat vooral de gebruikers hiervoor zorgen.
Maar waarom zet hyves dan overal het aantal vrienden van iemand bij?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Sommige mensen vinden het stoer dat ze eel vrienden hebben en willen dat bekend maken. Hyves laat het vriendenaantal veel zien zodat meerdere mensen denken van wow ik wil ook zoveel vrienden ik ga ook meer op hyves zitten. Dus hyves verdient er weer geld mee en bijna niemand heeft alleen echte vrienden. Sommige doen zo van: hé ik zag jou bij de snackbar. Hoppa weer een vriend op mijn hyves erbij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar verdient hyves er dan zoveel aan dat ze overal het aantal vrienden bij zetten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ voor de- . Goed antwoord!

Andere antwoorden (3)

Omdat Hyves zoveel paginaviews probeert te hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens hoeveel vrienden ik heb? Wauw, wat ben jij getapt!

Allemaal gebakken lucht. Denk dat hyves op den duur zal verdwijnen. Vrij zinloos en zeer oppervlakkig medium.

Het is een soort wedstrijd om zoveel mogelijk "vrienden" te hebben. Dat houdt de mensen bezig om nog meer te scoren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zit zelf ook op hyves. Ik ben erg kieskeurig wie ik als vriend accepteer. Ik wil niet dat iedereen alles van mij kan zien. ik heb ook alles weggefiltert. Mij boeit het niet als er gezegd wordt dat ik niet aan de 'norm' vrienden kom. Dat bepaal ik allemaal nog zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb ook maar 100 vrienden (aleen bekenden)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuke mening...maar geen antwoord - dus