Wat moet je allemaal doen om goed te behangen op mdf plaat die geverfd is?

Ik heb een groot mdf paneel op de muur geschroefd met een houten raamwerk erachter. De panelen zijn geverfd en ik heb ze behangen, maar nu laat het behang los. Waarschijnlijk ben ik vergeten te ontvetten. Wat had ik nog meer moeten doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.5K

Antwoorden (1)

Hallo, het ligt niet aan het ontvetten. Om te behangen heb je lijm nodig. Lijm zorgt ervoor dat het behang blijft plakken op de onder grond. Omdat je de ondergrond hebt geschilderd is deze vlak, hier kan de lijm niet op hechten.

Je moet de verflaag schuren met schuurpapier P 80 dit is grove schuurpapier. Dan moet het lukken

Succes