Waarom zit er eigenlijk een gaatje in de onderkant van een badeendje?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
4.5K

Antwoorden (6)

Daardoor kan de lucht er in en uit. Zodoende kun je er lekker in knijpen, voelt een beetje zacht.
13 jaar geleden
Door de temperatuurverschillen met als gevolg het in en uitzetten van de lucht in het badeentje, kan het zo zijn dat het badeendje heel gespannen wordt als het warmer wordt, of juist ingedeukt wordt als het koeler wordt.

Dat willen we natuurlijk niet, dus een gaatje en probleem opgelost en dan kan je er ook nog eens heel leuk mee spelen (water erin, water eruit, water erin, water eruit :) )
13 jaar geleden
Dat is om hem te kunnen laten piepen. Als je er in knijpt ontsnapt er lucht via dat gaatje waardoor hij piept.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om de lucht in te laten, anders veert het eendje niet mee als het kind erin knijpt.

Ook is het leuk voor kinderen omdat ze het water eruit kunnen spuiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doordat wanneer het eendje in warm heet water word gegooid de temperatuur binnen in het eend word verhoogd en het lucht uitzet als er geen gaatj inzou zitten zou het eendje gaan opzwellen en zou je er niet meer in kunnen knijpen, en door er een gaatje in te makenis de druk van binnen en buiten gelijk waardoor het zijn vorm bewaart maar wanneer je er in knijpt hijnwel meebeweegt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is fijn dat het eendje zijn of haar vorm behoudt als het het in een heet bad onderdompelt of dat het een piepje geeft als je er in knijpt, maar het zou nog fijner zijn als het niet na verloop van tijd van binnen gaat schimmelen door het water. Dat ziet er lelijk uit, het lijkt mij ongezond en ik vind het aardig vies. De reclameleus: "nu eendjes die niet schimmelen" verkoopt echter niet zo goed, ben ik bang.