Auto uit duitsland, vraagje over KM standen...

Ik zit te kijken om een bmw 318i coupe uit duitsland te importeren, bouwjaar 2002 tot 2006. Ik zie heel veel mooie exemplaren staan en die hebben dan een kmstand van ca. 100.000 Km. Dat is niet veel voor een auto van 5 tot 9 jaar oud. Hoe groot is de kans dat er gesjoemeld is met km standen in duitand? Ik hoorde dat het dar een strafbaar feit is. Kan iemand me hierin adviseren? Ze hebben in duitslajd een veel groter aanbod en vaak nettere autos en goedkoper. Vandaar dat ik daar kijk.

En als je een auto neemt met 200.000 km op de teller, is dit dan beter dan een auto met 100.000 km op de teller? Het idee wat ik erbij heb is dat een auto met 200.000km al zn reparaties als gehad heeft en een auto met 100.000km die gaat ze nog krijgen. Klopt dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Hoe minder kilometers, hoe meer een auto waard is. Dus ook des te beter;) als je voor de eerste 100.000 km reparatiekosten hebt, waarom zou je dat niet voor de tweede 100.000 km hebben? Dus jou theorie klopt helaas niet. En de kans dat er mee gesjoemeld word, daar durf ik je geen antwoord op te geven, maar de kans is vrij klein denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Buiten dat ik het wel eens bent met mijn voorganger,kan je in principe een auto in minder dan 100km kapot rijden..
Het is dus zaak om te zien of er van het karretje'gehouden'is of is zij afgeragd ?!?
Een proefrit brengt vaak de oplossing : trektie naar links of rechts;bij hogere snelheid of bij't remmen,zijn de remmen goed,hoor je de kopp.bij het intrappen,rijd tie strak,mooi geluid zonder bijgeluiden of resonanties,reageert direkt op gasgeven?
Koetswerk ophanging (hulp)veren niet geroest,motorophanging okay? Binnenkant onder portieren en drempels niet (weg)geroest,tapijt niet nat en eronderkijken !
Motorblok voor en na proefrit goed bekijken op olielekkages,waterslangen +nivo okay?(koelvloeistof mag nooit minder worden is gesloten systeem)
Zijn de bougiekabels nieuw en loopt de boel netjes en zonder schokken stationair?
Druk carosserie nr beneden ter hoogte van elk v/d wielen,mag dan in 1x nr boven in uitgangspositie komen anders zijn de schokdempers kaput !
Zoek info bij duitse anwb over km paspoort regels en vraag onderhoudgeschiedenis v/d wagen op !
Tot slot kijk goed binnen bij de spatborden,de onderkant (desnoods op de brug laten zetten,beoordeel de uitlaatophanging en lopen de wielen goed ?
Zien de hoesjes,ophanging en velgen er goed en gedegen uit ?
Is de onderplaat in goede staat?
Lekt het apparaat niet,kijk op de P plek na wegrijden of bij terugkomst ?
Is de verkoper betrouwbaar,hoe komt hij over en typ zijn bedrijf of naam'ns in op @

Succes ermee!

Groet Simon