Welke muziek willen jullie op je begrafenis of crematie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik krijg acuut jeuk van Mieke Telkamp met dat lied...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha...logisch!
Antoni
14 jaar geleden
De antwoorden op deze vraag, vind je misschien ook wel interessant: http://www.goeievraag.nl/vraag/popliedjes-uitvaart-definitieve-afscheid-verwijzing.10628

Antwoorden (29)

De muziek die ik wil, wordt pas over een jaar of 50 gecomponeerd... hoop ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Always look on the bright side of life - Monty Python
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kwam jou tegen, oh hee ho
Jij was verlegen, oh hee ho
Loop nu al dagen, oh hee ho
Want ik wil je wat vragen, oh hee ho

Heb je even voor mij
Maak wat tijd voor me vrij
Ieder uur van de dag
Denk ik steeds aan je lach
Alleen jij maakt me blij
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
echt?
AWM
14 jaar geleden
Ja echt.
Ik denk dat alleen dan ik niet mijn vingers in mijn oren stop.
Poeh, eigenlijk ben ik niet echt bezig met mijn begrafenis. Maar dit (http://www.youtube.com/watch?v=orDHzRdtfNk) zou ik wel mooi vinden. Als het maar niet van die standaard tranentrekkers zijn waar bij de eerste seconde de hele meute in tranen zit. Maar goed, ik ben van plan om voorlopig nog hier te blijven.

Toegevoegd op 15-06-2009 12:42:08
Het eerste gedeelte van het youtube filmpje. Wat ook wel leuk is is deze; http://www.youtube.com/watch?v=_A6INJYbZTk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"I Fought The Law" in de live-uitvoering van The Clash. Vooral de zin "I fought the law but the law won" lijkt me buitengewoon toepasselijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na mijn dood regel ik niets meer, alles wat ze dan met me doen is mij worst... Zo lang ik leef regel ik de zaken en na mijn dood mogen ze de polonaise draaien...
Ik zal de kosten van mijn eigen begrafenis al vooruit betalen, dan zadel ik mijn nabestaanden niet met kosten op, maar dan houdt het letterlijk en figuurlijk op... Ik regeer niet over mijn graf... Als er wat te erven is, mogen ze dat verdelen en ik wens ze veel succes met een leven zonder XiniX...

Voor mij mag desnoods André Hazes komen zingen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geen succes verzekerd zonder XiniX....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat vinden ze zelf wel uit... :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel een stunt als je Hazes er bij kan halen! :D
Doe maar iets van de Dead Kennedy's ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tears in heaven/Eric Clapton
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou mijn ega aanraden om de Ipod aan te sluiten en op shuffle te zetten. Dan komt er vast wel wat leuks voorbij.

Eigenlijk vind ik het helemaal niet zo belangrijk welke muziek ik mooi vind. Mijn begrafenis zou het verwerkingsproces moeten ondersteunen van mijn dierbaren. Dus ik zou het omkeren. Welke muziek of op welke manier willen jullie de begrafenis "vieren" (in de zin van viering of herdenking". Als daarbij mijn muziek(wan)smaak aan de orde moet komen is de iPod op shuffle het handigst. Dan komt namelijk de muziek die over 40 jaar moet worden uitgebracht ook vanzelf voorbij ;o)

Toegevoegd op 15-06-2009 12:50:44
NB. Nu snap ik ook waarom sommige uitvaartverzekeringen een ipod geven bij het afsluiten van de verzekering.

Toegevoegd op 15-06-2009 12:53:30
Ik heb er wel eens serieus aan zitten denken om een playlist te maken met liedjes die mooi zijn voor op mijn begravenis. Want dat shuffle gedoe is wel handig, maar het wordt een hele lange zit zolang het gehele oevre van de beatles, direstraits, queen en rollingstones óók wordt aangeboord. Ik kan na mijn dood niet meer influisteren dat ik zo op zijn tijd één liedje leuk vind, maar alles achter elkaar wat minder. Je weet tenslotte maar nooit wat je na je dood nog doorkrijgt. It better be good.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zorg of laat er voor zorgen dat er een feestje word gegeven
Een hapje drankje en of een etentje.
Niets om te treuren nee
Gewoon lol maken
Zo wil ik het hoe raar het ook klinkt
En de muziek moet vroolijk zijn
.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Join me" van Him.

In het nummer wordt heel vaak "Join me in there" op ruige toon gezongen.
Sowieso zal harde rock het wel goed doen op een begrafenis denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat denk ik ook eigenlijk. Zo kunnen de aanwezigen (zelfs innerlijk) op luide manier hun gevoelens uiten. Een stil lied maakt het moeilijker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tis nog passender dan jij zegt, ze zingen "Join me in death". Mss toch net ff wat te expliciet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nu je het zegt... bedankt voor de extra info. Beetje dom van me:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Suniram :Kijk! Met jou kan ik praten! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha:p jij zegt iets en ik geef jou gelijk... tsja, is in vanuit jouw positie gezien een leuk gesprek:p Bedankt voor het puntje:)
* Wonderful World gezongen door Louis Armstrong
* Prélude à láprès-midi d'un faune van Debussy
(dit duurt 10 minuten - moet lang genoeg zijn.....)

Geen sprekers, maar wel veel lekkere drankjes, zodat het tóch nog gezellig wordt, erna. Vooral voor van-ver-gekomen-vrienden vind ik dit eigenlijk nóg belangrijker dan de muziek, maar helemaal zonder is zo kaal, met alleen voetstappen en gekuch......Maar ik vind het leven een feestje, en ik hoop dat iedereen gezellig verderfeest als mijn kaarsje uitgeblazen wordt....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beginnen met Tears in Heaven (stemmig liedje) eindigen met iets vrolijks.
Daarnaast een leuke borrel schenken (ipv koffie en cake heb ik liever dat ze een biertje en een wijntje nuttigen met een bitterbal oid).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een graflied
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet het zelf niet maar heb wel een tip voor degenen die muziek voor de dienst moeten uitzoeken voor een overledene die een iPod had.
Je kunt op zijn/haar iPod zien wat de 25 meest afgespeelde (en dus favoriete) nummers zijn en daar dan een keuze uit maken. Zou zeker gewaardeerd worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Muziek zegt me persoonlijk niet zoveel. Ik heb liever dat de achterblijvers melodieus aan me terugdenken af en toe.

Maar als ik zou moeten kiezen wordt het iets van Enigma, iets wat bij mij past.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom worden hier minpuntjes voor gegeven? Het is een meningsvraag en de keuze wordt ook nog eens onderbouwd.
En de nummers van Enigma zijn heel mooi:) +1 dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Suniram dank je en ik kan geen antwoord geven op jouw vraag... werkelijk geen idee. Zelfs bij antwoorden op een persoonlijke vraag als begrafenismuziek, vliegen de minpuntjes om je oren...
Ik wil een nummer dat bij mij past, niet het standaard nummer dat je op begrafenissen hoort maar iets aparts. Hopelijk is dat nummer nog niet geschreven want ik heb nog wel even te gaan (hoop ik).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gregory Isaacs - I'm Sorry, voor al mijn exen ;)
Ramses Shaffy - 5 uur, ook voor al mijn exen :D
Simon & Garfunkel - The Sound Of Silence, als laatste waarschuwing die ik nog kan meegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het niet weten, want ik wil nog niet
Ramses Shaffy - Laat me
als het maar mooi en vrolijk is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Together again van Janet Jackson

Toegevoegd op 15-06-2009 14:18:23
En aangezien ik zelf erg gek ben op lekkere hapjes zou ik graag willen dat er lekkere hapjes en lekkere drankjes zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik hoop dat er op mijn begrafenis muziek te horen is waar de mensen die me komen uitzwaaien behoefte aan hebben...

en asjeblieft geen mensen die zeggen: dat zou ze zo gewild hebben... als ik begraven wordt, heb ik niets meer te willen hier in de materie...

de achterblijvers, zal ik maar zeggen, mogen en moeten vooral doen waar zij behoefte aan hebben... is er huilen, dan is er huilen... is er feest, dan is er feest... laat ze zich vooral niet inhouden omdat ik niet meer in de materie verschijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pie Jesu - Sarah Brightman
Jaques Brell - voire un ami pleurer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'The sunny side of the street' van Billie Holiday als laatste in ieder geval: "Grab your coat and get your hat".
Lijkt me wel een aardige practical joke.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben daar nog helemaal niet mee bezig, ben nog onder de 20 :). Maar ik vind Stairway to heaven van Led zeppelin mooi daarvoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
iets van de Golden Earring, maar wat; dat mogen mijn nabestaanden uitzoeken :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Shiver me tender, van Bette Middler.
Verder nog iets moois van Maarten van Roozendaal, bijvoorbeeld 'Dal'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Was Mij - Marco Borsato
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Song for guy van Elton John, is erg mooi en instrumentaal. IK wil geen moeilijke teksten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blackbird van Mike Oldfield.