Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Na jarenlang loondienst, wordt ik zzp-er. Nu heb ik een website met plaatjes erop die ik in loondienst heb gemaakt. De werkgever staat altijd vermeld.

Nu wordt mij inbreuk op auteursrecht ten laste gelegd en moet ik tekenen dat ik alle content verwijder en nooit meer mag laten zien. Is dit terecht en wat kan ik nu het best doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
608

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

De plaatjes, heb je die zelf gemaakt? Zijn die door een ander gemaakt? Wie zegt dat je dat moet verwijderen? Als jij zelf alles hebt gemaakt tot de foto's aan toe dan heb jij al het recht om alles erop te laten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je in loondienst afbeeldingen hebt gemaakt ben je niet de eigenaar van de afbeeldingen en moet je toestemming krijgen, in dit geval je werkgever. Je mag hem flauw en kinderachtig vinden, maar hij staat in zijn recht en zou je rechterlijk kunnen vervolgen.
Als een stratenmaker een straat aanlegt is hij ook niet de eigenaar maar de opdrachtgever.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding