On beeld te krijgen op je monitor. Vaak heb je er ook 1 onboard maar die halen nooit de kwaliteit van een losse videokaart. Vooral gamers hebben een goede videokaart nodig om hun spelletjes te kunnen spelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vrij simpel, zonder videokaart geen beeld logisch toch ?
waar moet je anders je beeldscherm op aansluiten ?
de signalen die je van je pc krijgt moeten vertaalt worden naar pixels beeldlijnen op je scherm daar is je videokaart voor.
en dat kost nogal wat rekenkracht dus dat zit ook als extra geheugen capaciteit op je videokaart
vaak is er tegenwoordig een ingebouwde videokaart op je moederbord maar die is te klein om zwaardere applicaties als bijvoorbeeld games mooi te kunnen laten zien
13 jaar geleden
Betere game ervaring