Er zijn heel veel mogelijkheden om modeontwerpster te worden, er een te zijn, kost veel energie, studie, tijd en geld.

Het aller belangrijkste is, willen!!

Als je jezelf overtuigt hebt om modeontwerpster te worden haal dan alles uit de kast!. Goede scholing, doorzettingsvermogen, en creeer iets van jezelf, waarbij jij zelf de touwtjes in handen hebt.

Voorbeelden zijn er genoeg, observeren, veel naar modeshows gaan, opbouwende kritiek uit oefenen mag/moet daar leer je van.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bendank ik denk dat ik er veel aan heb !!!

Andere antwoorden (3)

Coco Chanel leerde de kneepjes van het vak tijdens haar werk voor een kleermaker. Ralph Lauren werkte voor een handschoenverkoper en Daryl van Wouw liep eerst stage bij Mart Visser en Donna Karen voordat hij zelf doorbrak.

Dat je als modeontwerper een enorm doorzettingsvermogen moet hebben is wel duidelijk. Hoe wordt je modeontwerper en vooral ook waarom.....?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door een cursus te gaan volgen ..
of een goede opleiding bij een erkende mode ontwerper...
hier een link waar je verschillende cursussen kan doen...

http://www.opleidingenberoep.nl/ts/ob/view_generic_entity.php?generic_entity_exists=true&selected_entity_id=55&generic_entity_name=professions
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt al heel veel goede ideeën.
Je weet hoe je die moet verwezelijken.
Je zorgt voor een naaimachine.

Zelf ging ik op naailes toen ik 15 jaar was en heb sindsdien al mijn kleren zelf gemaakt.
Nu kun je ook op het ROC de opleiding Kleding maken en Ontwerpen doen.
http://www.roc.nl/default.php?fr=details&id=12012020&inst=491

Die duurt 11 maanden en kost maar 229 euro.
Een andere opleiding is vaak veel en veel duurder.

Als je klaar bent of als je gewoon heel goed bent
dan hou je in de gaten waar er wedstrijden zijn
en wat de grote ontwerpers doen en
probeer je daar stage te lopen.

Hard werken en creatief zijn.