Waarom zitten er nog steeds 50 vloeitjes in een boekje vloei??

Waarom zitten er nog steeds 50 vloeitjes in een boekje vloei?
De shagfabrikanten hebben de hoeveelheid shag in de pakjes jaren geleden al verlaagd van 50 gram naar 45 gram en nu zelfs naar 40 gram per pakje.
Hierdoor hou je dus steeds een paar vloeitjes over, er van uitgaande dat je 1 gram shag per shagje gebruikt.
Het is volgens mij dus logischer om de inhoud van een boekje vloei ook te verminderen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.5K

Het beste antwoord

Ook als vloeitjes-fabrikanten dat zouden aanpassen zou niemand echt tevreden zijn ;-)

Want het aantal vloeitjes aanpassen aan de precieze hoeveelheid shag is onmogelijk. De ene roker draait dikke shaggies, en de andere dunne. Of andersgezegd: geen enkel roker draait shaggies van een standaard dikte.

Vloeitjes fabriceren zal een lopende band proces zijn, en om de hoeveelheid vloeitjes per pakje aan te passen zal geld kosten. En dat doet een fabrikant niet graag.

Het probleem van vloeitjes over, of te weinig vloeitjes voor precies een pakje shag zal blijven bestaan, hoeveel vloeitjes er ook in dat pakje zitten. Een shagroker is er dus aan gewend dat het nooit precies uitkomt, en maakt er dus helemaal geen punt van.

Ook is 50, net zoals 10 of 100 een standaard-maat. Het zou echt vreemd zijn, als de fabrikant zou besluiten dat er opeens 37 of 42 vloeitjes in een pakje zouden moeten zitten, zeker als hij weet dat hij daarmee maar een paar shagrokers tegemoet zou komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik koop al jaren boekjes van 60 vloeitjes (rizla rood ) en daar red ik het precies mee, met een pakje shag van 42,5 gram ... dus is ook per persoon verschillend denk ik.