Wat is het nut van RO filters?

Citaat: "Echt iets voor de derde wereld, in NL geheel overbodig."

Dit stond in een reactie onder een antwoord van mij. Maar wie kan mij dan uitleggen wat het nut van RO filters dan wel is. Aangezien er branches in Nederland zijn die hier al decennia lang dankbaar gebruik van maken. En dit in het geheel omdat het eindresultaat hiervan vriendelijker voor het milieu is dan welk alternatief dan ook...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Ik vermoed dat degene die dit schreef, bedoelde dat waterfilters van welke soort dan ook in NL geheel overbodig zijn.

Wij hebben namelijk superschoon drinkwater. Rond Utrecht komt er zelfs echt bronwater uit de kraan, hetzelfde dat in de supermarkt in flessen voor meer dan duizend keer de prijs wordt verkocht.

Niet filteren is trouwens nog beter voor het milieu. Filteren middels RO (omgekeerde osmose) kost namelijk energie en produceert dus CO2 en andere afvalstoffen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is geen antwoord op de vraag...
Een Reverse Osmose filter is in het geheel niet overbodig in NL. Overal waar je water wilt recyclen, of het nu in een wasstraat is, of in je aquarium is het een mooie uitvinding.
Op plaatsen in de wereld waar je geen goed drinkwater hebt, is het ding nog veel nuttiger.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah, ja, toen ik mijn antwoord schreef, zat ik nog in de modus van de vorige vraag, over zuivering van je drinkwater voor thuis. Voor thuis is RO geheel overbodig. Voor een wasstraat kan ik me voorstellen dat een filter, of het nu via RO werkt of op een andere manier, wel degelijk nuttig is.
AWM
14 jaar geleden
Ja, en de vraagsteller is nu heel boos op me, terwijl ik alleen maar dat wilde betogen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is geen antwoord op de vraag...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dat van de wasstraten heb ik je net persoonlijk vertelt in een PB. Dus ook niet echt waardevol om te vermelden dan...
AWM
14 jaar geleden
Ja, dat was een goede tip van je.
Bovendien heb ik er even uitgebreid over zitten lezen.
Van Goeievraag kun je echte wat leren.
Ga zo door!